Silnik spalinowy pozwalający jeździć po mieście w 80 procentach wykorzystując energię sprężonego powietrza zapewni spalanie 2,9 l paliwa na 100 km i emisję zaledwie 69 g CO2 na kilometr.
- Ta przełomowa technologia jest kluczowym etapem prowadzącym do samochodu zużywającego 2 litry paliwa na 100 km w 2020 r. - oświadczył prezes Philippe Varin na konferencji prasowej w Velizy-Villacoublay pod Paryżem poświęconej kilku nowościom technologicznym.
Nowe rozwiązanie polega na wykorzystaniu silnika spalinowego i magazynowaniu sprężonego powietrza w butli wzdłuż podwozia, napełnianej w ciągu każdego hamowania pojazdu ( po kilkanaście sekund) systemem pompy hydraulicznej sprzężonej z silnikiem. Auto będzie wyposażone w automatyczną skrzynię biegów zaprojektowaną specjalnie.
Technologia Hybrid Air będzie idealnym rozwiązaniem dla pojazdów małych i średnich, nie powodując utraty przestrzeni bagażowej. Dotychczasowe hybrydy spalinowo-elektryczne wymagały dużych i ciężkich baterii, to rozwiązanie wykorzystuje energię hamowania i zwalniania pojazdu - podkreślił szef projektu Karim Mokaddem.
Nowy system jest lżejszy, łatwiejszy w obsłudze, co sprawia, że będzie bardziej dostępny na wschodzących rynkach. Pierwsze samochody z tą technologią moga pojawić się koło 2016 r. w cenie poniżej 20 tys. euro.