Tym samym lotnisko dołączyło do takich portów jak Helsinki, udostępniających podróżnym bezprzewodowy dostęp do Internetu.
Sieć obejmującą swoim zasięgiem Terminal A (całą strefę zastrzeżoną, salony Executive Lounge i VIP oraz część ogólnodostępną) oraz Terminal General Aviation zbudowała dla Portów Lotniczych firma NextiraOne. Sygnał wi-fi emitowany jest przez 54 punkty dostępowe pracujące w standardach 802.11 a/b/g/n. Umożliwia to jednoczesne korzystanie z sieci przez około 1 tys. osób.
Każdy użytkownik otrzyma bezpłatny dostęp do Internetu na okres 30 min z maksymalną przepustowością 1024 kb/s, bez możliwości ponownego zalogowania się po upłynięciu tego czasu (wyjątkiem są Salony VIP i ExL w których można korzystać z sieci przez cztery godziny). Korzystanie z usługi umożliwia zestaw loginów i haseł, które można uzyskać w sześciu specjalnych Infokioskach rozlokowanych na terenie Terminala A; po zeskanowaniu kodu kreskowego 2D z karty pokładowej (papierowej lub z telefonu komórkowego) lub poprzez SMS, po uprzednim wysłaniu takiego żądania ze specjalnej strony www (wifi.lotnisko-chopina.pl) po wypełnieniu formularza i potwierdzeniu że jest się pasażerem (wymóg prawny). Następnie konieczne jest (w obu powyższych przypadkach) zalogowanie się poprzez ten sam portal www za pomocą otrzymanego loginu i hasła.
Koszty bezpłatnego dostępu pasażerów do Internetu na Lotnisku Chopina początkowo pokrywać będą z własnego budżetu Porty Lotnicze (m.in. koszt sms-ów, łącz internetowych, serwisu, materiałów eksploatacyjnych itp.), ale jak tłumaczy Rafał Bielecki, z czasem ciężar finansowania przerzucony zostanie na firmy zewnętrzne.
- Chcemy udostępnić możliwość reklamowania się na stronach startowych naszej sieci dla pasażerów i w ten sposób pokrywać chociaż część kosztów jej funkcjonowania. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że zainteresowanie taką usługą jest całkiem spore.