HTC walczy o rynek smartfonów

Tajwański producent po dołującym 2012 roku znów wkracza do akcji: orężem ma być innowacyjny smartfon HTC One

Publikacja: 24.02.2013 12:30

HTC walczy o rynek smartfonów

Foto: Bloomberg

Ten telefon ma szansę przywrócić HTC pozycję wśród liderów rynku smartfonów na świecie. Tajwańska firma ma za sobą nieudany rok, podczas którego utraciła niemal 3 proc. udziału w rynku, co oznacza dla niej 25-proc. spadek sprzedaży, rok do roku. Powód? HTC pozostał w tyle za konkurencją, jeśli chodzi o portfolio produktów i ich innowacyjność. Blisko rok temu pojawił się co prawda bardzo wysoko oceniany telefon HTC One X, ale to okazało się niewystarczające.

- To był dla nas bardzo trudny rok, w którym zabrakło nie tyle innowacyjnych produktów, ile sprawnego informowania o nich – powiedział „Rz" Paweł Mucha-Orliński, dyrektor wykonawczy HTC na Europę Środkowo-Wschodnią. - Wyciągnęliśmy wnioski z tego, co naszym zdaniem poszło nie tak. I teraz przystępujemy do akcji.

Firma nadała modelowi HTC One miano „najlepszego smartfonu na świecie". Telefon jest rzeczywiście innowacyjny. Ma ulepszoną rozdzielczość ekranu (UltraPixel), dzięki której do obiektywu aparatu fotograficznego dociera o 300 proc. więcej światła niż w standardowych smartfonach. To radykalnie poprawia jakość wykonywanych nim zdjęć i filmów. HTC One ma głośniki stereo ze wzmacniaczem, dzięki którym można na przyzwoitym poziomie odtwarzać na głos muzykę. Dzięki wmontowanemu portowi podczerwieni telefon może służyć jako pilot do telewizora. A co najważniejsze, jego ekran startowy zamieniono w kanał do odbioru strumienia informacji z Internetu (funkcja ta nosi nazwę BlinkFeed). Oprócz interesujących nas newsów pojawią się tam też m.in. wpisy naszych znajomych z serwisów społecznościowych.

- Ten smartfon jest nie tylko „inteligentny", ale też „żywy" – powiedział Tim Armstrong, szef AOL, platformy medialnej, która dostarcza informacje do HTC One. Drugim dużym dostawcą treści jest Huffington Post.

W Polsce nie zostali jeszcze wyłonieni wydawcy, którzy wejdą we współpracę z HTC. Według Pawła Muchy-Orlińskiego podpisanie umów powinno nastąpić w ciągu dwóch miesięcy od chwili wejścia telefonu na rynek, czyli od 1 marca. Cena detaliczna HTC One to 2700-2800 zł.

- Zainteresowanie tym produktem jest bardzo duże zarówno w Polsce, jak i za granicą – mówi Mucha-Orliński. - W naszym kraju telefon ten będzie dostępny u wszystkich czterech największych operatorów. Spodziewamy się wzrostu udziału w rynku i odrobienia strat z 2012 roku.

W 2011 roku udział HTC w polskim rynku wynosił 13 – 14 proc. W 2012 roku odsetek ten spadł znacząco – według raportu MEC Analytics and Insight do 6 proc.

Ten telefon ma szansę przywrócić HTC pozycję wśród liderów rynku smartfonów na świecie. Tajwańska firma ma za sobą nieudany rok, podczas którego utraciła niemal 3 proc. udziału w rynku, co oznacza dla niej 25-proc. spadek sprzedaży, rok do roku. Powód? HTC pozostał w tyle za konkurencją, jeśli chodzi o portfolio produktów i ich innowacyjność. Blisko rok temu pojawił się co prawda bardzo wysoko oceniany telefon HTC One X, ale to okazało się niewystarczające.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi