Saturn, działający w Polsce od 2004 roku, uruchomił internetową sprzedaż na polskim rynku w listopadzie ubiegłego roku. - Na tle innych krajów, gdzie sprzedaż internetową wprowadzono już znacznie wcześniej, wyglądamy bardzo dobrze - poinformował w poniedziałek w Gliwicach dyrektor zakupów sieci Saturn Tomasz Wawszczyk. Dodał, że Saturn ma plany dotyczące tego kanału sprzedaży, ale ich realizacja będzie procesem kilkuletnim.
Spółka nie ujawnia szczegółowych wyników sprzedaży przez internet w pierwszym okresie po wprowadzeniu takiej możliwości, dyrektor ocenił jednak, że są one porównywalne, a w niektórych segmentach nawet lepsze, niż w innych europejskich krajach, gdzie Saturn sprzedaje już przez internet od dawna.
Internetową sprzedaż Saturna odróżnia od niektórych firm m.in. to, że zamówione towary można także odbierać osobiście w sklepie. Są one dostarczane klientom z konkretnego sklepu, a nie np. z centralnego magazynu. W internecie dostępna jest cała oferta sklepu.
Polski rynek elektroniki, urządzeń teleinformatycznych, artykułów gospodarstwa domowego itp. dyr. Wawszczyk ocenił - zarówno w ubiegłym roku, jak i w perspektywie roku 2013 - jako "stabilny z lekką tendencją wzrostową". Zauważalnie rośnie rynek urządzeń mobilnych, m.in. tabletów i smartfonów.
Strategia Saturna zakłada, obok rozwoju kanału sprzedaży internetowej, dalszy rozwój sieci sklepów, aby działały one docelowo w głównych miastach Polski. W środę otwarty zostanie 18. sklep Saturna w Polsce - w kompleksie handlowym "Europa Centralna" w Gliwicach. Kompleks należy do największych tego typu obiektów w południowej Polsce. Poprzedni sklep Saturn otworzył w ubiegłym roku w Łodzi.