Polski rynek wciąż ma spory potencjał do rozwoju. W 2012 r. z lotniczych połączeń krajowych skorzystało ponad 3,5 mln osób. To o 1,3 mln osób więcej niż w roku 2011.
Tak duży wzrost obsłużonych pasażerów krajowych branża zawdzięcza uruchomieniu w ubiegłym roku rejsów przez linię OLT Express. Bilety na rejsy po kraju kosztowały już od 99 zł. Eksperyment skończył się jednak głośnym bankructwem tej linii.
Przedstawiciele lotnisk są zgodni. Ten rok będzie słabszy niż w roku 2012 r., ale lepiej niż w roku 2011 r. Wówczas z połączeń krajowych skorzystało 2,3 mln osób. To o prawie 20 proc. więcej niż w 2010 r., który też był czasem wzrostu tego segmentu rynku – o ok. 10 proc. w porównaniu do roku 2009.
Polski rynek połączeń lotniczych dopiero się rozwija. Wejście OLT Express było kolejną próbą zaistnienia na nim nowego gracza.
Wcześniej, w 2006 r., z ambitną siatką połączeń wystartował Direct Fly. Jednak już po około roku zakończył działalność. Zbyt wysokie ceny na połączenia krajowe nie zapewniły mu klientów. Linia wróciła na rynek jako taksówka powietrzna, jednak także się na nim nie utrzymała.