Polacy preferują wakacje samolotem

Według analiz Travelplanet, tendencja do wakacyjnych podróży samolotem będzie się coraz bardziej umacniać

Publikacja: 23.03.2013 17:19

Polacy preferują wakacje samolotem

Foto: Bloomberg

W tegoroczne wakacje głównym celem wyjazdów polskich turystów pozostanie Egipt. O pozycję lidera może jednak zawalczyć Grecja, która w ubiegłym roku odnotowała jedną z najgorszych frekwencji Polaków w ostatnich latach. Za to prawdziwą niespodziankę ma sprawić Bułgaria. – Może ona wejść do pierwszej piątki najpopularniejszych kierunków. Dotychczas ocierała się o piąte miejsce rywalizując z Tunezją, ale już teraz jest czwarta zbierając 10,5 proc. tegorocznych rezerwacji first minute – mówi Jerzy Krawczyk, prezes turystycznego multiagenta Travelplanet.pl.

Ten rok przyniesie także wzrost wyjazdów do Chorwacji. Wszystko za sprawą uruchomienia czarterowych połączeń z wielu polskich miast do Splitu i Dubrownika. Dojazd samochodem do Południowej Dalmacji jest bowiem męczący, a statystyk nie poprawiło otwarcie autostrady w 2010 roku. Za to połączenia lotnicze zwiększyły wzrost rezerwacji o przeszło połowę. Według analiz Travelplanet, tendencja do wakacyjnych podróży samolotem będzie się coraz bardziej umacniać. – Turyści wychodzą z założenia, że podróż samolotem jest szybsza, wygodniejsza, a co najważniejsze, wcale nie droższa niż własny dojazd – twierdzi Krawczyk.

Rosnąca popularność lotów nie obniżyła jednak możliwości wyjazdu na wakacje autokarem. Według serwisu Qtravel.pl, w tegorocznej ofercie polskich organizatorów jest prawie 400 wycieczek objazdowych po Europie.Liderem jest Almatur, który przygotował 79 ofert: największy wybór mają klienci, którzy chcieliby zwiedzić Włochy i Francję. Nie brakuje także objazdówek po Bałkanach, są też wycieczki do europejskich metropolii: Paryża, Pragi, Wiednia, Budapesztu, Lwowa, czy Wilna.

Jeśli chodzi o liczbę proponowanych wyjazdów objazdowych po Europie, w ścisłej czołówce znajdują się także Rainbow Tours (71 ofert) oraz Itaka (68 ofert). Wśród tegorocznych ciekawostek znalazł się m.in. objazd po Skandynawii.  W programie wycieczki zaplanowano zwiedzanie Szwecji, Norwegii, Finlandii oraz wyprawę na północne krańce Europy.

Z kolei Exim Tours proponuje wyprawę nad Bajkał. 14-dniowa wyprawa kosztuje ponad 10 tys. od osoby, a sporą część podróży spędza się w wagonie kolei transsyberyjskiej jadąc z Moskwy do Irkucka.

Jak informuje Qtravel.pl, za jednodniową wycieczkę ze zwiedzaniem Lwowa zapłacimy już 160 zł. Wycieczki trwające od 5 do7 dni kosztują niewiele ponad 500 zł za osobę, 5 dniowy wyjazd do Włoch można znaleźć już w cenie od 750 zł, a 8 dni zwiedzania Rosji to wydatek ponad 3 tys. złotych na osobę. Dłuższe wycieczki objazdowe do droższych krajów, np. 14-dniowe wyprawy do Francji, czy Skandynawii kosztują około 5,5 tys. złotych na osobę.

Wcześniej jednak Polacy ruszą na majówkę. Układ dni jest korzystny, wystarczą trzy dni urlopu, żeby zapewnić sobie dziewięciodniowy wypoczynek.

Z danych portalu turystycznego Wakacje.pl wynika, że największym zainteresowaniem cieszą się oferty zagraniczne, zwłaszcza na typowo ciepłe kierunki. W pierwszej piątce znajdują się Egipt, Turcja, Grecja, Hiszpania oraz Tunezja.  Już na początku marca portal miał zgromadzoną jedną trzecią całości majówkowych rezerwacji z poprzedniego roku. - Wybierając ofertę first minute możemy liczyć na większy wybór kierunków, udogodnień i niższe ceny  – mówi Michał Sawka, doradca ds. turystyki Wakacje.pl. Za tygodniowy wypoczynek w Tunezji, w hotelu czterogwiazdkowym z wariantem all inclusive zapłacimy od 1490 zł, w Egipcie 1849 zł, a na Majorce 2669 zł. Cena wyjazdu zmniejszy się przy wyborze innego standardu hotelu czy wyżywienia.

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi