Trzy koncerny z Detroit dominują na amerykańskim rynku tzw. pickup truck (dostawczego samochodu osobowego), które zwykle zapewniają większą marżę zysku. Popyt na nie pojawił się pod koniec 2012 r. i był większy od wzrostu w całym sektorze motoryzacji.
Sprzedaż wszystkich pojazdów w maju wzrosła o 6 proc. do 15,1 mln sztuk w całym roku i jeśli taka tendencja utrzyma się, to rynek okaże się lepszy od prognoz analityków. GM ocenia łączną sprzedaż w maju na 15,4-15,5 mln rocznie.
Drugi na rynku Ford poprawił sie o 14 proc., nieco bardziej od zapowiedzi, trzecia Toyota osiągnęła wzrost o 2,5 proc., a Chrysler przebił prognozy osiągając 11 proc., tak samo jak w kwietniu.
Piąta na rynku Honda zanotowała poprawę o 4,5 proc., szósty na rynku Nissan o 25 proc. dzięki popularności modelu Altima (+41 proc.). Niemieckie firmy segmentu Premium wypadły dobrze, BMW i Mercedes-Benz miały poprawę sprzedaży o 10 proc., grupa Volkswagena zmniejszyła ją o 1,7 proc.
W maju najbardziej popularnymi pojazdami były w tej kolejności: Ford serii F, Chevy Silverado, Toyota Camry, Honda Accord i Nissan Altima.