Badania przeprowadzone wśród amerykańskich marketerów pokazują, że chociaż uważają, iż social media odgrywają ważną rolę w prowadzeniu biznesu, to efekty reklamy na platformach społecznościowych niekoniecznie są dostrzegane.
Jak wynika z Social Media Marketing Industry Report serwisu Social Media Examiner, 86 proc. specjalistów od marketingu uznało, że social media są istotne dla ich biznesu. Oznacza to wzrost o 3 pkt proc. w stosunku do ubiegłego roku. Niemal wszyscy badani marketerzy zadeklarowali, że wykorzystują social media w swojej pracy – tylko 3 proc. nie używa tego typu platform internetowych.
Co ciekawe, mimo popularności tych narzędzi wśród specjalistów od reklamy internetowej, zaledwie 26 proc. z nich jest w stanie zmierzyć zwrot z nakładów poniesionych na aktywność na platformach społecznościowych.
Chociaż eksperci od reklamy wskazują Facebook jako najważniejszy dla ich działalności internetowy serwis społecznościowy (49 proc.), to już sama skuteczność działań w zakresie social media marketingu na tym portalu nie przynosi zadowalających rezultatów. Aż 63 proc. ankietowanych marketerów uważa swoje działania na Facebooku za nieefektywne. Przy czym duże firmy znacznie częściej niż małe i mikroprzedsiębiorstwa widzą skuteczność swoich działań. Przyczyną takiego stanu rzeczy może być większa rozpoznawalność marki przez odbiorców.
Mimo to 92 proc. specjalistów używa Facebooka, a dwie trzecie planuje w przyszłości zwiększyć swoją aktywność na tym portalu. Popularnym narzędziem jest też Twitter, z którego korzysta 80 proc. marketerów. Na trzecim miejscu znalazł się LinkedIn (70 proc.), dalej blogi internetowe (58 proc.) i YouTube (56 proc.). Ten ostatni przykuwa coraz większą uwagę branży – 69 proc. ekspertów chce w przyszłości zwiększyć swoje działania. 65 proc. z nich chce być bardziej aktywnymi na LinkedIn, a 64 proc. na Twitterze.