Hamburgerowa walka o Londyn

Dotychczas Londyn nie istniał na mapie smakoszy amerykańskiego jadła – ale to się właśnie zmieniło. Amerykańskie sieci z burgerami chcą zaskarbić sobie serca i podniebienia Brytyjczyków

Publikacja: 06.07.2013 10:43

Five Guys

Five Guys

Foto: Bloomberg

4 lipca w Dzień Niepodległości firma Five Guys, posiadająca sieć lokali z burgerami, otworzyła w Covent Garden swój pierwszy outlet za granicą USA. Ich rywal – Shake Shack – otworzył swój lokal 5 lipca, w odległości zaledwie 300 metrów.

Nie bez przyczyny obie sieci rozpoczynają inwestycje od Londynu. Stolica Wielkiej Brytanii staje się mekką dla wielbicieli bułki z mięsem. Coraz więcej klientów zdobywają wysokiej klasy restauracje sieci Honest Burger i Byron.

Brytyjski minister finansów George Osborne umieścił na Tweeterze zdjęcia na którym delektuje się burgerem z frytkami w swoim gabinecie ślęcząc na raportem finansowym nt. czerwcowych wydatków rządu.

Minister został ostro skrytykowany, gdy okazało się, że podczas dokonywania cięć w wydatkach rządu, zamiast kupić tańszy burger w Burger Kingu czy McDonald's, wydał 6,75 funtów za burger w ekskluzywnym Byron. U McDonald'sa zapłaciłby jedynie 2,59 funta.

Minister Osborne bronił się, że McDonald's nie prowadzi dostawy do domu, a przecież pracował do późna w biurze.

Barack Obama również woli bardziej ekskluzywne burgery i prawdopodobnie poleciłby Osborne'owi burgera z Five Guys. W 2009 r. odwiedził lokal Five Guys w Waszyngtonie. Zamówił cheeseburgera z sałatą, pomidorem, papryczką jalapenio i musztardą.

Założyciel Shake Shacka, Danny Meyer, zaprzeczył, że wybuchła „burgerowa wojna". - Ameryka to kraj, w którym od lat jada się burgery. Tak naprawdę to tylko trochę mięsa w bułce. Cały jednak sekret polega na tym jak to mięso zostanie przyrządzone, jakiej jest jakości oraz ile radości sprawia nam jedzenie. Na rynku jest miejsce nie tylko dla jednego burgera - stwierdził.

Według Nicka Andrewsa, założyciela blogu o burgerach "Burger Me London", obie firmy mają duże szanse aby odnieść sukces, ponieważ, ubiegły rok to był "rok burgerów" w Londynie. Coraz więcej osób wybiera restauracje z ekskluzywnymi burgerami. - Zawsze znajdzie się miejsce dla wysokiej jakości żywności - konkluduje.

W 2004 r. Shake Shack otworzył swój pierwszy lokal w nowojorskim Madison Square Park. Szybko zdobył popularność dzięki jakości swoich burgerów. Doceniono również firmowe hot-dogi i desery.

Obecnie firma ma lokale na terenie całego Nowego Jorku w Connecticut, Florydzie,  Waszyngtonie, Massachusetts oraz Pennsylwanii. Posiada również restauracje w Turcji oraz na Bliskim Wschodzie.

Firma Danny'ego Meyera wchodzi w skład Union Square Hospitality Group (USHG), która prowadzi również restauracje Union Square Café, Gramercy Tavern oraz Jazz Standard.

Gdyby londyński lokal zdobył popularność, to Meyer planuje otworzyć więcej lokali w stolicy Wielkiej Brytanii. - Londyn jest miastem, które ma podobny klimat jak Nowy Jork i mam nadzieję, że firma odniesie sukces.

Five Guys jest większą firmą. Posiada 1000 lokali w 47 stanach. W 2012 Market Force Information przeprowadził sondaż wśród 7600 wielbicieli burgerów. Okazało się, że Five Guys jest ulubioną siecią burgerową w Stanach Zjednoczonych. Five Guys twierdzi, że w ich restauracjach można zamówić burgera na 250 tysięcy sposobów.

4 lipca w Dzień Niepodległości firma Five Guys, posiadająca sieć lokali z burgerami, otworzyła w Covent Garden swój pierwszy outlet za granicą USA. Ich rywal – Shake Shack – otworzył swój lokal 5 lipca, w odległości zaledwie 300 metrów.

Nie bez przyczyny obie sieci rozpoczynają inwestycje od Londynu. Stolica Wielkiej Brytanii staje się mekką dla wielbicieli bułki z mięsem. Coraz więcej klientów zdobywają wysokiej klasy restauracje sieci Honest Burger i Byron.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?