Bruksela kierując się potrzebą działań tworzących zaufanie chce zagwarantować bezstronność analizy prowadzonej przez niemiecki urząd motoryzacji KBA i zaoferowała niezależne wsparcie techniczne w tym postępowaniu wyjaśniającym
- Głównym celem tego jest uspokojenie producentów i konsumentów, że użyto wszelkich środków dla zapewnienia zasad obiektywności i przejrzystości w ocenie ryzyka — wyjaśnił rzecznik komisarza przemysłu Antonio Tajaniego.
Władze we Francji zabroniły sprzedaży większości nowych modeli Mercedesa, bo ich producent Daimler stosuje czynnik chłodzący, którego cechy nie spełniają nowej unijnej dyrektywy o walce z ocieplaniem klimatu. Zaczęła obowiązywać od tego roku.
Daimler oświadczył, że odmówił wycofania czynnika R134a ze względów bezpieczeństwa związanych z jedynym produktem zastępczym, R1234yf Honeywella. Pod koniec 2012 wycofał do warsztatów wszystkie auta Mercedesa z amerykańskim czynnikiem, bo twierdzi, że symulacje kolizji wykazały, iż jest on bardziej zapalny niż pierwotnie sądzono.
Honeywell i DuPont są globalnymi dostawcami R1234yx, który według prognoz ma zapewnić wiele miliardów dolarów ze sprzedaży.