To proces bardzo skomplikowany, dokumenty liczą po kilka tysięcy stron, ale tak było zawsze, kiedy jakaś firma występowała o zgodę na pomoc publiczną. - Komisja chce mieć stuprocentową pewność, że niczego nie przegapi. Pierwszą partię drobiazgowych pytań ze strony KE Lot otrzymał 21 sierpnia. Wiadomo, że to dopiero początek. Zapewne kolejna partia, tym razem już z pytaniami ze strony konkurencji dotrze do Lotu w najbliższych tygodniach.
- Nie tylko nasze informacje są sprawdzane. Pytania otrzymuje również Urząd Lotnictwa Cywilnego, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i inne instytucje, które związane są z Lotem. Potem te odpowiedzi są porównywane - mówił Mikosz. Na wiele pytań Lot już odpowiedział i musi teraz odpowiedzieć na nie ponownie. - To nie jest łatwy proces, ale nikt tego nie oczekiwał. Nie spodziewam się także, że decyzja zapadnie szybko - dodał.
Niezależnie od tego Lot cały czas prowadzi restrukturyzację, która będzie wsparta drugą transzą pomocy publicznej. Pierwsza transza wypłacona pod koniec roku 2012 miała wysokość 400 mln złotych. Poprzedni zarząd wnioskował wówczas,aby całe wsparcie dla Lotu miało wysokość 1,5 mld złotych.
Prezes spółki nie ukrywa,że dąży do tego, by druga transza pomocy była ona jak najmniejsza. Wcześniej powiedział "Rz", że będzie to nie więcej, niż 381 mln złotych. O ile ? - Na razie jeszcze liczymy, a jako pierwszy dowie się minister skarbu państwa - mówił Mikosz.
Lot robi wszystko,aby poprawić wyniki. Bezpłatne posiłki średniej jakości zastąpił lepszymi,ale płatnymi. Wczoraj linia poinformowała o wprowadzeniu systemu rezerwacji, kupowania biletów i planowania całej podróży oraz informacji o statusie lotu (np czy jest opóźnienie,bądź odwołanie rejsu) za pośrednictwem aplikacji na smartfony i tablety. Na ten sprzęt będą również przekazywane wszystkie informacje o promocjach linii. Projekt ten został zrealizowany we współpracy z firmą AMG.net.