Reklama
Rozwiń
Reklama

Audi i nowy Golf z Brazylii

Volkswagen zainwestuje 1,2 mld reali (529 mln dolarów) we wznowienie produkcji w Brazylii aut Audi i uruchomienie montażu najnowszej wersji Golfa - poinformował rzecznik stanu Parana.

Publikacja: 18.09.2013 16:04

Wiceprezes VW Bernd Martens potwierdził zamiar inwestycji po przyjęciu go  w Brasilii przez prezydent Dilmę Rousseff. Inwestycja jest częścią zagranicznej ekspansji Volkswagena, który chce dogonić lidera segmentu luksusu, BMW.

Decyzja o uruchomieniu produkcji Audi jest konsekwencją posunięć rządu Brazylii zmierzających do podwyższenia cła i akcyzy od pojazdów importowanych z jednoczesnym oferowaniem ulg podatkowych dla firm samochodowych, które będą zwiększać nakłady kapitałowe. Audi, zamiast budować  całkiem nowy zakład na czwartym rynku na świecie, jak to zrobił BMW, zainwestuje 504 mln reali w rozbudowę istniejącego już zakładu VW w Sao Jose dos Pinhais koło stolicy stanu Parana - wyjaśnił rzecznik miejscowych władz.

Firma z Ingolstadt spodziewa się uruchomienia produkcji w Brazylii w 2015 r. i w ciągu 3 lat chce dojść do wypuszczania po 26 tys. kompaktowych A3 rocznie. W fabryce tej będą także powstawać kompaktowe SUV Q3.

W przyszłym tygodniu Volkswagen ogłosi inwestycję 700 mln reali w przygotowanie produkcji najnowszej wersji Golfa w swej fabryce - stwierdził rzecznik.

Biuro prasowe VW w Brazylii nie chciało wypowiadać się o tej ostatniej inwestycji.

Reklama
Reklama

BMW ogłosił w październiku, że przeznaczy 200 mln euro na fabrykę w południowym w stanie Santa Catarina i zacznie w niej produkcję pod koniec 2014 r. z zamiarem wypuszczania 30 tys. aut rocznie.

Rosnące zarobki bardzo malej warstwy wysoko kwalifikowanych specjalistów uczyniły z Brazylii atrakcyjny rynek na artykuły luksusowe. Honda i GM stwierdziły jednak, ze sprzedaż najbardziej luksusowych auto jest tam jeszcze zbyt mała, aby rozważały uruchomienie tam ich produkcji.

Dla Audi kraj ten ni jest całkiem nieznany. Niemcy weszli do Brazylii w 1999 r. z produkcją A3 w fabryce w Paranie, zbudowanej wspólnie z VW. Zatrzymali linię montażową w 2006 r. Chcac zająć  do końca dekady miejsce  BMW jako światowego lidera w segmencie premium Audi zwiększa  ekspansję na świecie. W maju zaczął budowę fabryki w Meksyku, w tym roku uruchomi zakład w Foshan w Chinach.

Wiceprezes VW Bernd Martens potwierdził zamiar inwestycji po przyjęciu go  w Brasilii przez prezydent Dilmę Rousseff. Inwestycja jest częścią zagranicznej ekspansji Volkswagena, który chce dogonić lidera segmentu luksusu, BMW.

Decyzja o uruchomieniu produkcji Audi jest konsekwencją posunięć rządu Brazylii zmierzających do podwyższenia cła i akcyzy od pojazdów importowanych z jednoczesnym oferowaniem ulg podatkowych dla firm samochodowych, które będą zwiększać nakłady kapitałowe. Audi, zamiast budować  całkiem nowy zakład na czwartym rynku na świecie, jak to zrobił BMW, zainwestuje 504 mln reali w rozbudowę istniejącego już zakładu VW w Sao Jose dos Pinhais koło stolicy stanu Parana - wyjaśnił rzecznik miejscowych władz.

Reklama
Biznes
Tak Unia Europejska pomaga Putinowi. Polska niechlubnym liderem
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama