Premiera 3-drzwiowego hatchbacka, nadal o „pucołowatym" wyglądzie, odbyła się w 107 rocznicę urodzin Alexa Issigonisa, twórcy Mini. Auto w wersji podstawowej będzie kosztować 15 300 funtów (21 700 dolarów).
- To całkowicie nowy samochód, ale zachowuje poczucie kierowcy, że prowadzi go-karta - stwierdził członek zarządu BMW Peter Schwarzenbauer po wjechaniu na podium. Jego zdaniem nowy Mini - oryginalny i nadal pucołowaty - spodoba się energicznym młodym ludziom i starszym fanom tej marki.
Produkcja seryjna nowej wersji zacznie się w tym tygodniu, samochód znajdzie się w sprzedaży na rynku brytyjskim w marcu 2014. Auto jest posadowione na całkowicie nowej płycie podłogowej UKL 1 opracowanej przez BMW i stosowanej dla 10 modeli grupy. Auro poprzedniej generacji zaczęto produkować w 2007 r. Pod koniec 2014 r. pojawi się wersja 5-drzwiowa, a kabriolet i Clubman w 2015 r.
Pierwotny mały, szybki o przystępnej cenie Mini zyskał ogromną popularność, gdy zaczęto go sprzedawać w 1959 r., okazał się także dużym sukcesem BMW, który wznowił tę markę w 2001 r. W 2012 r. jego sprzedaż wzrosła o 21 proc. do ponad 285 tys. sztuk, mimo pojawienia się konkurentów w rodzaju Fiata 500 i Opla Adam.
Mocniejsze i oszczędniejsze w spalaniu