Microsoft twierdzi, że wyniki sprzedaży XBoxa One są lepsze od debiutu poprzedniej wersji konsoli – Xbox 360. Sprzedały się na pniu niemal wszystkie zapasy i producent będzie musiał je uzupełniać. Przy okazji Microsoft pochwalił się w oświadczeniu, że już w ciągu pierwszego dnia fani XBoxa One przejechali prawie 6 milionów kilometrów na grze wideo "Forza Motorsport 5".
Zaledwie tydzień wcześniej podobny wynik zanotował koncern Sony, który wprowadził na rynek w Ameryce Północnej swoją nową konsolę PlayStation 4. Oba produkty będą się ze sobą konkurować w gorącym okresie świątecznych zakupów. W USA Xbox One jest droższy o 100 dolarów od PlayStation 4 i kosztuje 499 dolarów. Microsoft twierdzi, że jednak lepszą grafikę od produktu Sony oraz inne rozwiązania, których nie ma konkurent. Oprócz Ameryki Północnej (USA, Kanada Meksyk) XBox One sprzedawany jest obecnie w Australii, Austrii, Brazylii, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Niemczech, Nowej Zelandii, Włoszech i Wielkiej Brytanii.
Walka Sony i Microsoftu będzie bardzo zacięta, bo rynek konsoli ostatnio się kurczy. Według szacunków NPD Group w 2012 roku był on warty 13,3 miliarda dolarów, podczas gdy cztery lata wcześniej jego wartość była o jedną trzecią wyższa. Analitycy liczą na to, że nowe konsole zwiększą znowu zainteresowanie grami wideo. Na razie ten scenariusz się sprawdza. Kupujący w USA muszą polować na konsole. Według GameStop Corp. aż 2,3 miliona konkurentów czeka w obecnie w kolejce bądź na XBoxa One, bądź na PlayStation 4. Microsoft i Sony chcą sprzedać po 3 miliony konsoli do do końca roku.
Tomasz Deptuła z Nowego Jorku