Polski biznes bez sieci

Tylko 87 proc. małych firm ma komputer. A 3 proc. z nich nie ma dostępu do Internetu.

Publikacja: 26.11.2013 06:05

Polski biznes bez sieci

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski Marek Obremski

Wielu przedsiębiorców w naszym kraju prowadzi działalność, nie wykorzystując tak powszechnych technologii jak komputer i Internet. Jak wynika z najnowszego raportu Banku Pekao, najmniej komputerów mają firmy działające w handlu – nie używa ich aż 20 proc. takich podmiotów.

Jeszcze gorzej wygląda sytuacja w przypadku firm działających w skali lokalnej. – 23 proc. z nich nie ma komputera, a spośród tych, które go mają, do Internetu niepodłączonych jest jednak kolejne 6 proc. – mówił wczoraj na konferencji Emanuele Cacciatore, dyrektor zarządzający w Banku Pekao.

Prezentowane przez niego wyniki badań ws. e-gospodarki pokazują, że zaledwie 48 proc. mikro (zatrudniających do 9 osób) i małych przedsiębiorstw (do 49 osób) wykorzystuje Internet do jakichkolwiek działań reklamowych czy marketingowych, a stronę WWW ma jedynie 56 proc. firm.

Równie źle wygląda sytuacja pod względem wykorzystania specjalistycznego oprogramowania dla biznesu.

– 57 proc. firm w Polsce stosuje oprogramowanie wspomagające prowadzenie działalności, np. księgowe, do zarządzania zapasami czy dystrybucją. Z kolei 54 proc. jednoosobowych firm wykorzystuje w biznesie tylko podstawowe oprogramowanie komputerowe – wylicza Emanuele Cacciatore.

Bank Pekao ogłosił wczoraj, że wdraża nowy projekt, który ma zaktywizować działalność firm w sieci. Chodzi o Pakiet Trwałych Korzyści, który ma umożliwić wybranym klientom darmowy lub promocyjny dostęp do usług pozafinansowych, oferowanych przez partnerów projektu: Google, Microsoft, Allianz, BIG InfoMonitor i home.pl.

Klienci w pakiecie dostaną m.in. sześć domen internetowych (przy rejestracji na pół roku za 1 zł), usługę fakturowania online w serwisie Faktury24.pl (bezpłatnie przez 12 miesięcy), 250 zł na zakup reklamy internetowej Google AdWords (po wydaniu 100 zł na uruchomienie kampanii w tej wyszukiwarce), a ponadto zniżki na zakup profesjonalnego oprogramowania oraz ubezpieczenia (12 proc. upustu na ubezpieczenia komunikacyjne, podróżne i mieszkaniowe dla nowych klientów i 10 proc. dla wznawiających), a także promocyjny dostęp do rejestru dłużników BIG.

Pekao liczy, że dzięki Pakietowi Trwałych Korzyści pozyska do końca roku 6 tys. nowych klientów. Do października zdobył ich już 28 tys. (ok. 10 tys. więcej niż rok wcześniej).

masz pytanie, wyślij e-mail do autora m.duszczyk@rp.pl

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej