Wielu przedsiębiorców w naszym kraju prowadzi działalność, nie wykorzystując tak powszechnych technologii jak komputer i Internet. Jak wynika z najnowszego raportu Banku Pekao, najmniej komputerów mają firmy działające w handlu – nie używa ich aż 20 proc. takich podmiotów.
Jeszcze gorzej wygląda sytuacja w przypadku firm działających w skali lokalnej. – 23 proc. z nich nie ma komputera, a spośród tych, które go mają, do Internetu niepodłączonych jest jednak kolejne 6 proc. – mówił wczoraj na konferencji Emanuele Cacciatore, dyrektor zarządzający w Banku Pekao.
Prezentowane przez niego wyniki badań ws. e-gospodarki pokazują, że zaledwie 48 proc. mikro (zatrudniających do 9 osób) i małych przedsiębiorstw (do 49 osób) wykorzystuje Internet do jakichkolwiek działań reklamowych czy marketingowych, a stronę WWW ma jedynie 56 proc. firm.
Równie źle wygląda sytuacja pod względem wykorzystania specjalistycznego oprogramowania dla biznesu.
– 57 proc. firm w Polsce stosuje oprogramowanie wspomagające prowadzenie działalności, np. księgowe, do zarządzania zapasami czy dystrybucją. Z kolei 54 proc. jednoosobowych firm wykorzystuje w biznesie tylko podstawowe oprogramowanie komputerowe – wylicza Emanuele Cacciatore.