Reklama

Wprawniejsi piloci do lądowania w Pekinie

Władze chińskie zwróciły się do linii lotniczych, latających do Pekinu, by kierowały tam bardziej doświadczonych pilotów, potrafiących lądować przy ograniczonej widoczności

Publikacja: 13.12.2013 14:37

Wprawniejsi piloci do lądowania w Pekinie

Foto: Bloomberg

Od 1 stycznia piloci latający z 10 największych krajowych lotnisk do stolicy Chin muszą byc wyszkoleni w używaniu radiowego systemu nawigacji ILS,wspomagającego lądowanie  w warunkach ograniczonej widoczności w dniach, gdy smog ogranicza widoczność do ok.400 metrów - podał "China Daily" za urzędem lotnictwa cywilnego CAAC. - To część działań podjętych ostatnio przez administrację państwa dla zwiększenia terminowości lotów - przytoczył opinię urzędnika lotniczego.

Mimo zainwestowania miliardów dolarów w nowe lotniska i nowoczesne samoloty zachodniej produkcji Chiny cierpią na chroniczny problem opóźnionych lotów po części z powodu gwałtownie zmieniającej się pogody i po części na skutek surowej kontroli przestrzeni powietrznej przez wojsko.

Chińskie środki przekazu często informują o incydentach na lotniskach, gdy dochodzi do ataków na pracowników linii lotniczych albo do szturmowania samolotów w reakcji na opóźniony lot i złą obsługę, aż w końcu rząd zażądał od przewoźników i lotnisk rozwiązania tego problemu.

W ostatnich latach dodatkowym czynnikiem opóźnień w transporcie lotniczym stał się smog, zwłaszcza w Pekinie, ale także w innych częściach kraju, np. w centrum międzynarodowego biznesu, Szanghaju.

- Biorąc pod uwagę, że niedawny smog i zamglenie spowodowaly liczne kłopoty w transporcie powietrznym we wschodnich i południowych regionach władze uznały za  niezbędne zażądanie od pilotów, by zwiększyli swe kwalifikacje w zakresie lądowania przy zlej widoczności - stwierdził profesor Chińskiego Uniwersytetu Lotnictwa Cywilnego, Ouyang Jie.

Reklama
Reklama

Dziennik dodał, że tylko kilka lotnisk w  Chinach jest wyposażone w ILS.

Jakość powietrza w miastach jest coraz większym problemem przywódców tego kraju, obsesyjnie pilnujących stabilziacji, obawiających się, by nie doszło do niepokojów społecznych, zwłaszcza gdyby bogatsza ludność miejska wystąpiła przeciwko dotychczasowemu modelowi gospodarczemu zapewnienia wzrostu za wszelką cenę, kosztem jakości powietrza, wody i gleby.

Oficjalne media znaraziły się ostatnio  na krytykę za twierdzenie, że smog ma pewne zalety, bo utrudni użycie rakiet zdalnie sterowanych i może pobudzić popczucie humoru Chińczyków.

Od 1 stycznia piloci latający z 10 największych krajowych lotnisk do stolicy Chin muszą byc wyszkoleni w używaniu radiowego systemu nawigacji ILS,wspomagającego lądowanie  w warunkach ograniczonej widoczności w dniach, gdy smog ogranicza widoczność do ok.400 metrów - podał "China Daily" za urzędem lotnictwa cywilnego CAAC. - To część działań podjętych ostatnio przez administrację państwa dla zwiększenia terminowości lotów - przytoczył opinię urzędnika lotniczego.

Reklama
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Biznes
Tak handel może skorzystać na cyfrowej rewolucji
Biznes
Abramowicz i Janukowycz przegrali z Brukselą. Pozostają na czarnych listach, odcięci od majątków
Biznes
43 mld euro z UE dla Polski, wyzwanie demograficzne i rozwój energetyki w Afryce
Reklama
Reklama