Infomacje o planowanych zmianach podało jako pierwsze branżowe pismo Beverage Digest. Na rynku mają pojawić się trzy produkty – Pepsi-Cola, Pepsi Vanilla oraz Pepsi Wild Cherry. Wszystkie opatrzone hasłem "Made With Real Sugar". Pepsi potwierdziła także dzienikarzom innych publikacji plany wprowadzenia nowych napojów, ale odmówiła dalszych komentarzy.
Promocja nowych produktów Pepsi-Coli słodzonych prawdziwym cukrem ma poprawić wyniki sprzedaży na kurczącym się, choć jeszcze bardzo lukratywnym (76 miliardów dolarów rocznie) rynku napojów gazowanych w USA.
Syrop kukurydziany o dużej zawartości fruktozy (high fructose corn syrup) cieszy się, obok sztucznych słodzików dodawanych do dietetycznych wersji Pepsi, nie najlepszą opinią wśród dietetyków. Często jest wskazywany jako jedna z głównych przyczyn otyłości Amerykanów, ponieważ dodawany jest do całej gamy produktow spożywczych. Jednak część ekspertów uważa, że zmiana ma jedynie wizerunkowy charakter. Vani Hari, założycielka blogu FoodBabe.com, porównuje decyzję Pepsi do zamiany papierosa na cygaro. John Sicher, redaktor i wydawca "Beverage Digest" cytuje opinie dietetyków ostrzegających przed innymi składnikami napojów typu cola. To nie tylko słodzik, cukier, czy syrop kukurydziany. Powodem do obaw mogą okazać się także sztuczne barwniki, czy konserwanty. Ich zdaniem zamiana syropu kukurydzianego na inny typ cukru nie przyczyni się do zmniejszenia rozmiarów epidemii otyłości w USA. Może poprawić natomiast percepcję Pepsi, jako firmy poszukującej zdrowszych rozwiązań dla konsumentów.
Tomasz Deptuła z Nowego Jorku