- Zauważyliśmy, że coraz więcej małych i średnich sklepów internetowych korzysta z sieci afiliacyjnych i emituje kody rabatowe. Chcieliśmy sprawdzić jak kształtuje się świadomość sklepów w zakresie tych form – mówi Michał Mazur z GoDealla.pl. - Dodatkowo udało się wysnuć ciekawe wnioski  dotyczące powodów, dla których e-sklepy nie chcą angażować się w nowe formy promocji – dodaje.

Firma przeprowadziła w dniach 27.02 - 6.04 badanie wśród 103 administratorów i właścicieli sklepów internetowych o rocznym obrocie nieprzekraczającym 1 mln zł. Ponad połowa badanych sklepów powstała w ciągu ostatnich czterech lat. Wynika z niego, że sklepy internetowe stawiają na SEO/SEM, katalogi internetowe i marketing szeptany, nie znają sieci afiliacyjnych, ale dostrzegają potencjał emisji kodów rabatowych jako skutecznego sposobu na zwiększanie sprzedaży.

Ogółem 96 proc. respondentów przyznało, że prowadzi działania promocyjne na rzecz e-sklepu. Ich najpopularniejszą formą okazało się pozycjonowanie w wyszukiwarkach, a w dalszej kolejności umieszczanie wizytówek w internetowych katalogach i marketing szeptany. Szczególnie zaskakują statystyki pytań o sieci afiliacyjne. Okazuje się, że z tym pojęciem nigdy nie zetknęło się aż 38 proc. respondentów.

Spośród pozostałych 62 proc. ponad 1/3 posiada na ich temat zbyt małą wiedzę, by rozpocząć współpracę. Większość badanych wyraża z kolei pozytywny stosunek do emisji kodów rabatowych, uprawniających klientów do zniżek podczas zakupów. 70 proc. twierdzi, że udostępnianie takich kodów może być skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Informacje o promocjach udostępniane są najczęściej za pośrednictwem mediów społecznościowych  i w newsletterach.