Osiem firm chce budować kolejny odcinek ekspresowej „7"

Osiem firm i konsorcjów złożyło oferty w końcowym etapie przetargu na budowę 21-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7, od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego z woj. małopolskim. Realizacja inwestycji ułatwi podróż z Warszawy do Krakowa.

Publikacja: 15.04.2014 18:10

„Najniższa z ofert opiewa na około 349 mln złotych, najwyższa – na ponad 540 mln złotych" - poinformowała we wtorek PAP rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec-Buras.

Komisja przetargowa przystąpi do analizy ofert, aby wybrać najkorzystniejszą. Kryteria oceny to - oprócz kosztów budowy - czas, w jakim wykonawca może zrealizować inwestycję (zamawiający wymaga, by było to od 22 do 25 miesięcy, nie wliczając okresu zimowego) oraz okres gwarancji, jakiej może udzielić na niektóre roboty (wymagane jest od 5 do 10 lat). Podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą planowane jest w połowie roku.

W ramach inwestycji powstanie nowy, dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości 21 kilometrów, z czterema węzłami - w Jędrzejowie, w Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu, oraz trzykilometrową obwodnicą ostatniej z wymienionych miejscowości.

Jak wylicza GDDKiA, plany nowej drogi ekspresowej przewidują wybudowanie ponad trzydziestu obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych, przejścia dla zwierząt leśnych oraz drogi zbiorcze.

Trwają postępowania przetargowe dotyczące budowy dwóch innych odcinków ekspresowej „siódemki" w regionie. Chodzi 21-km odcinek tej trasy z Chęcin do Jędrzejowa oraz o 7,6-km odcinek ze Skarżyska-Kamiennej do granicy woj. świętokrzyskiego i mazowieckiego.

Reklama
Reklama

Obecnie długość trasy S7 w regionie wynosi 50 km. Po realizacji wszystkich zaplanowanych inwestycji cały świętokrzyski odcinek „siódemki" będzie miał parametry drogi ekspresowej, co usprawni podróż m.in. z Warszawy do Krakowa.

„Najniższa z ofert opiewa na około 349 mln złotych, najwyższa – na ponad 540 mln złotych" - poinformowała we wtorek PAP rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Pawelec-Buras.

Komisja przetargowa przystąpi do analizy ofert, aby wybrać najkorzystniejszą. Kryteria oceny to - oprócz kosztów budowy - czas, w jakim wykonawca może zrealizować inwestycję (zamawiający wymaga, by było to od 22 do 25 miesięcy, nie wliczając okresu zimowego) oraz okres gwarancji, jakiej może udzielić na niektóre roboty (wymagane jest od 5 do 10 lat). Podpisanie umowy z wyłonionym w przetargu wykonawcą planowane jest w połowie roku.

Reklama
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Biznes
Czy grozi nam cybernetyczna kapitulacja? Wojna w internecie się nasila
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama