Reklama

23 nowych Żabek jednego dnia

Nawet 23 placówki jednego dnia otwiera spółka prowadząca sklepy pod markami Żabka oraz FreshMarket.

Publikacja: 11.06.2014 09:40

23 nowych Żabek jednego dnia

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

– Po wynikach półrocza jesteśmy przekonani, że plan zakładający 600 nowych placówek w 2014 r. zostanie zrealizowany. Ok. 65 proc. otwarć przypadnie na sklepy Żabka, reszta to Freshmarkety. Nasz dotychczasowy rekord to 23 sklepy otwarte jednego dnia, ale prawdopodobnie jeszcze w tym roku ponownie go pobijemy – mówi „Rz" Julio Duarte, wiceprezes ds. operacyjnych Żabka Polska.

Firma na różne sposoby stara się pozyskiwać lokale pod nowe placówki. Jednym z nich jest program „Sklep za czynsz" – właściciel lokalu może go na dziesięć lat wynająć firmie. W 2013 r. do programu wpłynęło ponad 1,2 tys. zgłoszeń, a 200 umów zostało podpisanych.

Drugą opcją są przejęcia. Ostatnim nabytkiem jest sieć Społem Zabrze. Handel spółdzielczy to wciąż dla sieci interesująca opcja, ale z racji tego, że każda spółdzielnia ma bardzo rozdrobniony akcjonariat, transakcje ich przejęcia należą do rzadkości i raczej się to nie zmieni.

– Społem Zabrze kupiliśmy jako spółkę – już od kilku lat nie była to spółdzielnia. Trwa rebranding, pięć sklepów już działa pod marką Freshmarket. Natomiast sieci spółdzielcze jako takie nie są naszym celem z uwagi na wielu właścicieli, taka operacja byłaby skomplikowana. Koncentrujemy się na sieciach lokalnych, z uporządkowaną strukturą właścicielską – dodaje Julio Duarte.

Żabka podobnie jak cała branża oczekuje w drugim półroczu poprawy wskaźników makroekonomicznych, ale w handlu detalicznym nie należy spodziewać się dużych zwyżek, tylko raczej utrzymującej się stagnacji.

Reklama
Reklama

– Firmy badawcze przewidują w 2014 r. wzrost rzędu 1–1,5 proc. w porównaniu z 2013 r., co uznaję za realny wynik. My oczywiście urośniemy znacznie mocniej – chcemy utrzymać dynamikę z 2013 r., czyli osiągnąć wzrost przychodów o ponad 20 proc. – wyjaśnia Julio Duarte. To możliwe dzięki nowym sklepom i wzrostowi obrotów tych już działających, np. dzięki kampanii wielosztuki.

– Po wynikach półrocza jesteśmy przekonani, że plan zakładający 600 nowych placówek w 2014 r. zostanie zrealizowany. Ok. 65 proc. otwarć przypadnie na sklepy Żabka, reszta to Freshmarkety. Nasz dotychczasowy rekord to 23 sklepy otwarte jednego dnia, ale prawdopodobnie jeszcze w tym roku ponownie go pobijemy – mówi „Rz" Julio Duarte, wiceprezes ds. operacyjnych Żabka Polska.

Firma na różne sposoby stara się pozyskiwać lokale pod nowe placówki. Jednym z nich jest program „Sklep za czynsz" – właściciel lokalu może go na dziesięć lat wynająć firmie. W 2013 r. do programu wpłynęło ponad 1,2 tys. zgłoszeń, a 200 umów zostało podpisanych.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama