Reklama
Rozwiń
Reklama

23 nowych Żabek jednego dnia

Nawet 23 placówki jednego dnia otwiera spółka prowadząca sklepy pod markami Żabka oraz FreshMarket.

Publikacja: 11.06.2014 09:40

23 nowych Żabek jednego dnia

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

– Po wynikach półrocza jesteśmy przekonani, że plan zakładający 600 nowych placówek w 2014 r. zostanie zrealizowany. Ok. 65 proc. otwarć przypadnie na sklepy Żabka, reszta to Freshmarkety. Nasz dotychczasowy rekord to 23 sklepy otwarte jednego dnia, ale prawdopodobnie jeszcze w tym roku ponownie go pobijemy – mówi „Rz" Julio Duarte, wiceprezes ds. operacyjnych Żabka Polska.

Firma na różne sposoby stara się pozyskiwać lokale pod nowe placówki. Jednym z nich jest program „Sklep za czynsz" – właściciel lokalu może go na dziesięć lat wynająć firmie. W 2013 r. do programu wpłynęło ponad 1,2 tys. zgłoszeń, a 200 umów zostało podpisanych.

Drugą opcją są przejęcia. Ostatnim nabytkiem jest sieć Społem Zabrze. Handel spółdzielczy to wciąż dla sieci interesująca opcja, ale z racji tego, że każda spółdzielnia ma bardzo rozdrobniony akcjonariat, transakcje ich przejęcia należą do rzadkości i raczej się to nie zmieni.

– Społem Zabrze kupiliśmy jako spółkę – już od kilku lat nie była to spółdzielnia. Trwa rebranding, pięć sklepów już działa pod marką Freshmarket. Natomiast sieci spółdzielcze jako takie nie są naszym celem z uwagi na wielu właścicieli, taka operacja byłaby skomplikowana. Koncentrujemy się na sieciach lokalnych, z uporządkowaną strukturą właścicielską – dodaje Julio Duarte.

Żabka podobnie jak cała branża oczekuje w drugim półroczu poprawy wskaźników makroekonomicznych, ale w handlu detalicznym nie należy spodziewać się dużych zwyżek, tylko raczej utrzymującej się stagnacji.

Reklama
Reklama

– Firmy badawcze przewidują w 2014 r. wzrost rzędu 1–1,5 proc. w porównaniu z 2013 r., co uznaję za realny wynik. My oczywiście urośniemy znacznie mocniej – chcemy utrzymać dynamikę z 2013 r., czyli osiągnąć wzrost przychodów o ponad 20 proc. – wyjaśnia Julio Duarte. To możliwe dzięki nowym sklepom i wzrostowi obrotów tych już działających, np. dzięki kampanii wielosztuki.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama