Materiał powstał we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego
W czasach kryzysów zwykle rośnie zainteresowanie studiami, które pomagają zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. Czy w Akademii Leona Koźmińskiego ten efekt jest już widoczny?
Rekrutacja w tym roku jest bardzo dobra, podobna do tej z ubiegłego roku, który był jednym z rekordowych. Widzimy też ogromne zainteresowanie kierunkami studiów, które są związane z szeroko rozumianą cyfrową transformacją, np. zarządzanie w wirtualnym środowisku czy Management and AI. Te kierunki biją rekordy popularności.
Uda się utrzymać duży udział studentów z innych państw, skoro pandemia ograniczyła przyjazdy z zagranicy?
Rekrutacja zagraniczna jest odrobinę niższa niż w zeszłym roku, natomiast kierunki, z których przyjeżdżają studenci, są te same. W naszym przypadku rozwiązaniem problemów logistycznych z dotarciem studentów na uczelnię jest hybrydowy model nauczania, w którym mogą oni rozpocząć zajęcia w interaktywnej formule online. Umiędzynarodowienie staje się istotnym wyzwaniem dla uczelni w sytuacji, gdy jesteśmy skazani na pozostanie domu. Mamy też ciekawe projekty, np. nasi studenci wspólnie ze studentami kanadyjskiego Uniwersytetu Victorii realizują zdalnie dwutygodniowy program szkoleniowy. Takie rozwiązania coraz częściej będą się pojawiały na uczelniach.