AB, jeden z trzech największych w Polsce hurtowych sprzedawców sprzętu IT (prowadzi też sieć sklepów Alsen), szuka nabywców na obligacje. Od dziś do czwartku technologiczna firma będzie prezentowała się inwestorom finansowym w ramach road-show, namawiając ich do nabycia papierów dłużnych za 100 mln zł.
Obligacje nie będą zabezpieczone. Mogą trafić, jak zapowiada spółka, do obrotu na rynku Catalyst lub, być może równolegle, również na BondSpot.
Giełdowa firma, mimo że parametry programu emisji obligacji (został przygotowany przez Pekao) dopuszczają możliwość emitowania ich w transzach, chce od razu uplasować całą pulę. Intencją spółki jest, żeby papiery miały co najmniej trzyletni okres zapadalności. O ostatecznych parametrach, w tym marży, zdecydują wyniki spotkań z potencjalnymi kupującymi.
– Rynek akcyjny, m.in. z powodu reformy OFE, jest bardzo słaby. Dlatego szukając dodatkowego finansowania, od razu zwróciliśmy uwagę na rynek obligacji – przyznaje Grzegorz Ochędzan, członek zarządu AB odpowiedzialny za finanse.
Zwraca uwagę, że firma do tej pory nie korzystała z tego typu kapitału dłużnego. Preferowała kredyty bankowe. – Emitując obligacje, zdywersyfikujemy źródła finansowania, co z pewnością będzie korzystne dla spółki – dodaje Ochędzan.