Zarząd Przewozów Regionalnych prowadzi negocjacje z samorządami, aby uzyskać jak największe wsparcie dla realizacji strategii polegającej na restrukturyzacji spółki i uzyskania finansowania od państwowego inwestora strategicznego.
– Za realizacją takich działań opowiedziało się już siedmiu marszałków – mówi Wojciech Kroskowski, członek zarządu PR. Liczy on, że do końca roku uda się uzyskać pozytywne odpowiedzi od siedmiu kolejnych. Dziś jedynie samorządy dolnośląski i zachodniopomorski chcą podziału majątku PR pomiędzy województwa.
– Dzięki realizacji planu restrukturyzacji powinniśmy w ciągu pięciu lat obniżyć koszty o około 200 mln zł – twierdzi Kroskowski.
Jedną z metod tej obniżki jest istotna redukcja zatrudnienia. Ile osób musiałoby się pożegnać z pracą – nie wiadomo. Teraz załoga PR to 9,2 tys. pracowników.
Oszczędności mają dać również ograniczenie zużycia energii elektrycznej i paliw, modyfikacja siatki połączeń oraz oddłużenie spółki.