Miliardy dla armii

Modernizacja armii pochłonie 130 mld złotych. Te pieniądze muszą wzmocnić przemysł obronny.

Publikacja: 09.04.2015 22:00

W studiu „Rzeczpospolitej TV” o przyszłości polskiej zbrojeniówki rozmawiali (od lewej): Tomasz Szat

W studiu „Rzeczpospolitej TV” o przyszłości polskiej zbrojeniówki rozmawiali (od lewej): Tomasz Szatkowski, prezes Narodowego Centrum Studiów Strategicznych; prowadzący program Marcin Piasecki („Rzeczpospolita”, „Parkiet”); Krzysztof Krystowski, prezes PZL-Świdnik; Michał Świtalski, wiceprezes PGZ; gen. Włodzimierz Nowak, MON; Jan Piętowski, prezes WZL nr 1; Piotr Wojciechowski, prezes WB Electronics; Łukasz Kister, Instytut Jagielloński.

Foto: Fotorzepa/Ireneusz Rek

Czy przemysł będzie w stanie wykorzystać szanse, jakie daje wyjątkowy w Europie, potężny program modernizacji polskiej armii? Jak wydać te pieniądze z pożytkiem dla bezpieczeństwa kraju i z korzyścią dla gospodarki? W którym miejscu na drodze transformacji jest zbrojeniówka? Na te pytania odpowiadali w studiu „Rzeczpospolitej TV" przedstawiciele MON, biznesu zbrojeniowego i eksperci w dziedzinie bezpieczeństwa.

Prowadzący telewizyjny cykl „Na celowniku" Marcin Piasecki, redaktor koordynator „Rzeczpospolitej" i „Parkietu", namawiał też gości do postawienia diagnozy obecnego stanu sektora obronnego.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Rosjanie kupili tynk do silosów atomowych w UE. Niemiecka firma zaprzecza łamaniu sankcji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Ciekawe wieści z CD Projektu. Jak sobie radzą Wiedźmin i Cyberpunk?
Biznes
Europejska zbrojeniówka napędza rynek pracy
Biznes
Nie chce, ale musi. Roman Abramowicz przenosi biznes do Rosji
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Negocjacje UE-USA przyspieszają, coraz mniej umów B2B, Tesla traci Europę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont