Reklama
Rozwiń
Reklama

Importowany cement problemem dla branży w Polsce i Europie

Import cementu z Ukrainy do Polski w I kwartale wzrósł o ponad 160 proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku – wynika z najnowszych danych Centrum Analitycznego Izby Administracji Skarbowej. Nasza branża cementowa apeluje do Komisji Europejskiej. Na razie bez skutku.

Publikacja: 23.06.2025 05:15

Polskie cementownie są jednymi z najbardziej nowoczesnych na świecie. Branża zatrudnia bezpośrednio

Polskie cementownie są jednymi z najbardziej nowoczesnych na świecie. Branża zatrudnia bezpośrednio 4 tys. pracowników i tworzy dodatkowo 24 tys. miejsc pracy

Foto: mat. pras.

Przez pięć lat (2019–2024) import cementu z Ukrainy do Polski wzrósł o prawie 3 tys. proc. W 2024 r. wyniósł on ponad 650 tys. ton, a prognozy na 2025 r. mówią już o ponad 1 mln ton, co odpowiada produkcji jednej cementowni w Polsce.

Z zalewem cementu ze wschodu, z Turcji czy Afryki walczą też inne kraje Unii Europejskiej. W producentów cementu uderzają również wysokie ceny energii, a ogromne wyzwanie stanowi dekarbonizacja, czyli wdrożenie technologii CCS.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama