Reklama

Podcast „Twój Biznes”: DeepSeek – rewolucja czy zagrożenie dla prywatności?

Jest środa, 29 stycznia – na codzienny podcast "Rzeczpospolitej" o gospodarce "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyjrzymy się kontrowersjom wokół chińskiej AI, dynamicznemu wzrostowi rynku luksusowych aut w Polsce, roli Turcji w europejskiej energetyce oraz przyszłości spółek skarbu państwa na giełdzie.

Publikacja: 29.01.2025 07:30

Czy chińska AI to zagrożenie dla prywatności?

Chiński model AI od DeepSeek w ciągu ostatnich dni zdobył olbrzymią popularność, oferując możliwości najlepszych modeli AI i to za darmo. Miliony użytkowników skusiły się do pobrania aplikacji i rejestracji, jednak eksperci ostrzegają przed zagrożeniami związanymi z tą technologią. Koszt stworzenia modelu budzi wątpliwości, ponieważ firma twierdzi, że wynosi jedynie 6 mln dolarów, podczas gdy konkurencja inwestuje miliardy. Problemem może być również kwestia bezpieczeństwa danych, ponieważ DeepSeek podlega chińskim regulacjom, co oznacza, że dane użytkowników mogą zostać udostępnione władzom w Pekinie. Nie brak też zarzutów o cenzurę, ponieważ model unika tematów tabu, takich jak masakra na Placu Tiananmen czy sytuacja w Tybecie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama