Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 09.11.2015 21:00 Publikacja: 09.11.2015 21:00
Martin Winterkorn były prezes Volkswagena, według jednego z inżynierów koncernu ponosi bezpośrednią winę za oszustwa
Foto: AFP
Najprawdopodobniej jeszcze w tym tygodniu zarząd przedstawi informację o dochodzeniu, które miało wyjaśnić, jak doszło do montowania nielegalnego oprogramowania obniżającego ilość szkodliwych substancji w spalinach.
Okazuje się, że ich obniżenie o 30 proc. do 2015 r. nakazał inżynierom poprzedni prezes Volkswagena Martin Winterkorn. Nowe normy były tak wyśrubowane, że aż niemożliwe do osiągnięcia, więc inżynierowie posłużyli się oszustwami. Jak na razie jeden z inżynierów, którego nazwisko nie zostało ujawnione, przyznał, że w Europie manipulowano emisjami od roku 2013. Nikomu o tym nie mówił, bo obawiał się, że zostanie zwolniony z pracy. Dopiero zapewnienie bezpieczeństwa przez nowego prezesa Matthiasa Muellera skłoniło go do ujawnienia prawdy. Jak napisał niemiecki dziennik „Bild am Sonntag", informator zarządu nadal pracuje w koncernie.
Poprawa rentowności, wzrost przychodów ze sprzedaży i znaczące ograniczenie straty – „Rzeczpospolita” jako pierw...
Zamrożone na terenie Wspólnoty gotówka i papiery wartościowe oligarchów objętych sankcjami oraz rosyjskich państ...
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas