Brytyjski dom mody Burberry oraz francuska firma Hermes produkująca perfumy i luksusowe akcesoria pobiły oczekiwania analityków w najgorszym okresie załamania na światowych rynkach.

Sprzedaż produktów Hermes urosła w III kwartale bieżącego roku o 7,9 proc. Firma planuje utrzymać tempo rocznego przyrostu sprzedaży w wysokości 8 proc. Świetny wynik finansowy francuska marka zawdzięcza wysokiemu popytowi na skórzane wyroby oraz markową odzież.

Brytyjski producent modnych płaszczy i kaszmirowych szali zanotował 3-proc. wzrost dochodu bazowego w pierwszej połowie 2015 r. Zysk brutto Burberry za okres od kwietnia do października bieżącego roku sięgnął 153 mln funtów – podaje firma.

W październiku firma Burberry prognozowała jednak spadek popytu na markowe produkty na największych azjatyckich rynkach. Kryzysu doświadczył już francuski koncern Louis Vuitton oraz grupa L'Oréal, która boleśnie odczuła znaczny spadek sprzedaży kosmetyków w Hongkongu i na światowych lotniskach.