Z oszacowań przedstawicieli tego sektora wynika, ze sprzedano ok. 312 mln butelek, co oznacza wzrost o 2-3 proc. wobec 2014 r. Przychody zwiększyły się o 4,4 proc. do 4,7 mld euro.
W dotychczas rekordowym 2007 roku, ostatnim przed światowym kryzysem finansowym i gospodarczym, producenci słynnego wina musującego uzyskali ze sprzedały 4,56 mld euro.
Na ocenę rynku w 2015 r. wpłynęły działania promujące wyroby o wyższej cenie, specjalnie blendowane z bardziej szlachetnych szczepów, a także rosnąca atrakcyjność szampanów różowych (rosé) w Japonii i Stanach, drugim rynku eksportowym po W. Brytanii. Na Wyspach solidny stan gospodarki sprzyjał popularności tych trunków, a we Włoszech i Hiszpanii, które przeszły przez okres wyrzeczeń, pojawiły się oznaki nowego popytu.
Stabilizacja we Francji
Problemy gospodarcze Francji wywołały spadek sprzedaży szampanów od 2010 r., ale w zakończonym właśnie roku doszło do ustabilizowania wolumenu sprzedaży i cen, więc po raz pierwszy może okazać się, że sprzedaż lekko wzrosła. Oficjalne dane zostaną ogłoszone w lutym.
- Francja jest na drodze do odrodzenia, spożycie ustabilizowało się — ocenia Bruno Paillard, prezes Lanson-BCC, jednej z najstarszych firm produkujących szampana (od 1760 r.) i najważniejszych w tym sektorze, obok grupy artykułów luksusowych LVMH. — Sprzedaż rośnie nie tylko w wyspecjalizowanych sklepach, ale także w hipermarketach. Konsumenci chcą cieszyć się życiem — dodał i zwrócił uwagę, że tańsza energia i niższe stopy procentowe przyczyniły się do zwiększenia siły nabywczej obywateli.