Reklama
Rozwiń

Billboardy za miliony straszą w lasach. Straty bada prokuratura

Nowi szefowie Lasów Państwowych próbują rozliczyć wyjątkową pamiątkę po poprzednikach: to wyceniana pierwotnie na 65 mln zł inwestycja promocyjna, zwana aferą billboardową. Straty bada prokuratura, są dymisje leśników i prokuratorskie śledztwo.

Publikacja: 16.02.2024 16:25

Dyrektor generalny Lasów Państwowych Witold Koss (2P) podczas konferencji prasowej kierownictwa LP w

Dyrektor generalny Lasów Państwowych Witold Koss (2P) podczas konferencji prasowej kierownictwa LP w siedzibie Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych w Warszawie

Foto: PAP/Piotr Nowak

Słynną akcję promocyjną lasów, o której prasa sporo pisała latem zeszłego roku, tuż przed wyborami parlamentarnymi, inspirowali „opiekujący się” w tym czasie Leśnym Gospodarstwem Skarbu Państwa politycy Solidarnej Polski.

Tuż przed parlamentarną elekcją postanowiono, że przy drogach na terenie Lasów Państwowych zostaną ustawione potężne, widoczne z daleka, tablice promujące wzorową leśną gospodarkę, a pośrednio określonych kandydatów do Sejmu czy Senatu. Po medialnej krytyce sprawa straciła impet, a jak wynika z zakończonego właśnie audytu po 15 października 2023 część tablic, które zdążono postawić w terenie, pozostało pustych i zostało porzuconych. Akcję przerwano.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI