Reklama

Niezwykły diament sprzedany za zawrotną sumę ponad 180 mln złotych

Największy, nieskazitelny niebieski diament, jaki kiedykolwiek wystawiono na licytację, został sprzedany na aukcji rzadkich klejnotów Christie’s w Genewie za oszałamiającą kwotę 43,8 mln dolarów (ponad 180 mln złotych).

Publikacja: 10.11.2023 12:36

Diament Bleu Royal

Diament Bleu Royal

Foto: AFP

Jaskrawoniebieski diament, znany jako „Bleu Royal” i osadzony w pierścieniu, należy do najrzadszych, jakie kiedykolwiek odkryto – informuje CNN. Przed sprzedażą szacowano wartość diamentu o wadze 17,6 karata na 50 mln dolarów. „Kamień sprzedano prawie 44 mln dolarów” – powiedział Rahul Kadakia, szef działu międzynarodowego ds. biżuterii Christie. „To ogromna kwota, biorąc pod uwagę to, co dzieje się dzisiaj na świecie” - dodał.

Max Fawcett, dyrektor działu biżuterii Christie w Genewie, powiedział, że diament jest wyjątkowy ze względu na głęboki, nasycony niebieski kolor i niezmodyfikowany, idealny kształt gruszki. „Kamień naprawdę spełnia wszystkie wymagania i dlatego udało nam się zachwycić nim kolekcjonerów na całym świecie, od Dalekiego Wschodu, aż po Amerykę” – powiedział. „Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wyniku aukcji” - dodał.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama