Czyli kolejny strategiczny projekt rządu Prawa i Sprawiedliwości przyspiesza. Przeciwna jest mu jednak opozycja. Poseł Koalicji Obywatelskiej Wojciech Saługa zwrócił uwagę, że „cały projekt Izera opiera się o Krajowy Plan Odbudowy, którego rząd premiera Mateusza Morawieckiego nie chce”.
Czytaj więcej
Izera chce zdobyć rynek, na którym globalni producenci od lat inwestują w rozwijanie e-aut dziesiątki miliardów euro.
Miasta chcą inwestycji
Zgodnie z procedurą wynikającą ze specustawy z lipca z 2021 r., określającej warunki zbywania działek w Jaworznickim Obszarze Gospodarczym (JOG) oraz Strategicznym Parku Inwestycyjnym Euro-Park Stalowa Wola, sprzedaż gruntów w Jaworznie i Stalowej Woli uzależniona jest od uzyskania niezbędnych zgód sejmowej Komisji Ochrony Środowiska Zasobów Naturalnych i Leśnictwa. Obu miastom zależy na tej inwestycji.
Zgodnie z ustawą samorządy obu miast muszą zamienić się terenami z Lasami Państwowymi, które będą w stanie w nowym miejscu prowadzić gospodarkę leśną. Obecny na posiedzeniu komisji wiceminister środowiska, Edward Siarka zapewnił, że grunty, które otrzymały od samorządów Lasy Państwowe, nadają się na zalesienie.
Pod koniec września br. na Kongresie Nowej Mobilności w Łodzi poinformowano o rozstrzygnięciu przetargu przeprowadzonego przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną i miasto Jaworzno. W efekcie kosztem 128 mln złotych właścicielem 117-hektarowej działki na terenie Jaworznickiego Obszaru Gospodarczego zostanie spółka ElectroMobility Poland (EMP). Tam właśnie ma powstać fabryka samochodów elektrycznych Izera.