Reklama
Rozwiń

Wybory nieznacznie wesprą wydatki na uliczne kampanie

O 5,6 proc. więcej niż przed rokiem wydano w Polsce na reklamę zewnętrzną. W segmencie tym umocnił się AMS należący do Agory – uważają analitycy.

Publikacja: 16.05.2023 03:00

Wybory nieznacznie wesprą wydatki na uliczne kampanie

Foto: Adobe Stock

Około 116 mln zł, o 5,6 proc. więcej niż przed rokiem, wyniosły w Polsce wydatki na reklamę zewnętrzną (ang. out of home, OOH) – szacują Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i dom mediowy Starcom (należy do Publicis Groupe).

Ten segment rynku reklamy notował wzrost głównie za sprawą podwyżek cen i popytu na nośniki cyfrowe: przyniosły one w I kw. br. 27,9 mln zł, o 57,4 proc. więcej niż rok temu. Natomiast tradycyjne billboardy zarabiają najwięcej, ale tracą: w minionym kwartale wydano na nie niecałe 81 mln zł (spadek o 6,5 proc.). Trzeci filar OOH – reklama w środkach transportu – odpowiada za 7,2 mln zł (wzrost o prawie 28 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI