Kalifornia łagodnieje wobec Volkswagena

Kalifornia może dopuścić do ruchu częściowo naprawione samochody Volkswagena z dieslami, bo całkowita naprawa może okazać się niemożliwa - stwierdził szef urzędu ochrony powietrza CARB.

Publikacja: 10.03.2016 10:29

- Naszym celem jest naprawa pojazdów i przywrócenie ich na ile to możliwe do stanu zatwierdzonego certyfikatami. Niestety, może okazać się to niemożliwe - stwierdził szef CARB, Todd Sax, w stanowym parlamencie. Nie wierzy on w istnienie takiej metody naprawy, która pozwoliłaby tym samochodom spełniać normy emisji spalin.

- Będziemy musieli zdecydować o najlepszym podejściu do takich pojazdów, jedną z możliwych opcji jest zgoda na coś, co nie będzie pełną naprawą - powiedział.

To może być dobra informacja dla producenta, który uniknąłby kosztownego skupu starszych pojazdów, gdy stara się wynegocjować ugodę z władzami stanu.

Sax stwierdził, że w razie wybrania tej opcji Volkswagen będzie musiał zapłacić za ograniczenie szkód powstałych na skutek dopuszczenia jego pojazdów do kursowania po drogach.. Nie zapadła jeszcze żadna decyzja, rozmowy z VW trwają. Sax ma nadzieję, że producent chce doprowadzić do ugody, ale gdyby do niej nie doszło, to władze stanu będą dochodzić roszczeń na drodze sądowej.

W tym stanie znajduje się ponad 82 tys. samochodów Volkswagena z oprogramowaniem, które zakłamuje realne emisje spalin.

Senator Jim Beall uznał, że dopuszczenie do ruchu po Kalifornii częściowo naprawionych samochodów wywołuje kilka dylematów moralnych. Obawia się, że VW może odsprzedać skupione w Kalifornii samochody klientom na innych mniej wymagających rynkach. Zastanawia się, czy jest uczciwe wobec konsumentów w Kalifornii, że wartość ich pojazdów bardzo zmalała, a daleko jeszcze do jakiejkolwiek rekompensaty finansowej.

- Dylemat moralny będzie istnieć, dopóki nie znajdziemy rozwiązania - stwierdził.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne