Reklama

Ile trzeba zapłacić za nowe auto w salonie. Tradycyjne kontra elektryczne

Prawie 260 tys. zł wyniosła w styczniu 2023 r. średnia cena samochodu z napędem w pełni elektrycznym – podaje Instytut Samar. To o 13,5 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Z kolei w grudniu ubiegłego roku, gdy z salonów wyjechało 41 Tesli S oraz 50 sztuk Forda Mustanga Mach E, średnia cena kupowanego w Polsce „elektryka” sięgnęła 295,4 tys. zł i poszybowała r/r o 45,7 proc.

Publikacja: 14.03.2023 15:36

Ile trzeba zapłacić za nowe auto w salonie. Tradycyjne kontra elektryczne

Foto: Adobe Stock

Mimo tych szalonych – jak na polskie warunki – kosztów nabycia e-auta, jedna czwarta przedstawicieli branży motoryzacyjnej zakłada zrównanie się cen samochodów spalinowych i elektrycznych już do roku 2025. Nieco ponad jedna trzecia uważa natomiast, że nastąpi to do roku 2030 – wynika z opublikowanego dziś dorocznego raportu KPMG 23rd AnnualGlobal Automotive Executive Survey, sporządzonego na podstawie badania 915 dyrektorów sektora motoryzacyjnego z 30 krajów.

Prognozują oni m.in. dalszy wzrost udziałów rynkowych e-aut (w UE w 2022 r. sprzedaż aut z napędem wyłącznie bateryjnym wzrosła r/r o 29 proc.), zwiększenie inwestycji w szybkie stacje ładowania czy ułatwienia w płatnościach za korzystanie z ładowarek.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama