Był to kolejny 31. miesiąc wzrostu. W 27 krajach Unii (bez Malty) zarejestrowano 1 700 674 nowych samochodów, o 6 proc. więcej niż przed rokiem, a wraz z 3 krajami EFTA 1 744 986 (+5,7 proc.). W porównaniu z marcem 2007 rynek był mniejszy o 4,5 proc. W I kwartale rynek wyniósł odpowiednio 3 819 259 (7,8 proc.) i 3 931 903 (8,1), czyli o prawie 300 tys. więcej niż w I kwartale 2015.
W Polsce sprzedano w marcu 29 220 sztuk (+16,7) i po 3 miesiącach 104 688 (+14,2).
W grupie dużych krajów najlepiej wypadły Włochy osiągając wzrost sprzedały o 17,4 proc., przed Francją (7,5) i W. Brytanią (5,3). W Niemczech nastąpiła stabilizacja, w Hiszpanii lekki spadek, o 0,. 7 proc. Po 3 miesiącach rynek okrzepł. Wszystkie duże rynki zanotowały wzrosty przyczyniając się pozytywnie do wyniku całej UE. Włochy osiągnęły poprawę o 20,8 proc., Francja o 8,2, Hiszpania o 6,9, W. Brytania o 5,1 i Niemcy o 4,5 proc.
Wśród małych krajów nastąpił w kwartale prawdziwy boom, choć w liczbach bezwzględnych sprzedaż jest znacznie mniejsza. Rekordzistą okazała się Islandia z EFTA ze skokiem o 57 proc., wyprzedzając Cypr (34,3), Irlandię (28,4), Portugalię (26,4), Litwę (22,5), Łotwę i Rumunię (po 21), Słowenię (20,7). Grecy nadal odczuwają skutki kryzysu, sprzedaż zmalała w marcu o 3,3 proc., a po 3 miesiącach o 11,3. W gronie spadkowiczów znalazła się też Holandia, z minus 10,2 proc.
ACEA przypomniała, że Wielkanoc wypadła w tym roku w marcu, co zmniejszyło liczbę dni roboczych i sprzedaży.