Miejski szlaban dla starych aut wstrząśnie rynkiem. Pierwszy Kraków

Strefy czystego transportu będą wpływać na decyzje zakupowe kierowców: nie tylko tych mieszkających w granicach strefy, ale również osób, które regularnie wjeżdżają w jej obszar.

Publikacja: 24.11.2022 22:00

Kraków jako pierwszy w Polsce zdecydował się na wprowadzenie strefy czystego transportu i wyeliminow

Kraków jako pierwszy w Polsce zdecydował się na wprowadzenie strefy czystego transportu i wyeliminowanie z ulic starych pojazdów najbardziej zanieczyszczających powietrze

Foto: shutterstock

Uruchomienie w połowie 2024 roku strefy czystego transportu (SCT) w Krakowie, o czym zdecydowali w środę tamtejsi radni, prawdopodobnie przyspieszy podobne decyzje kolejnych samorządów. Część kierowców będzie więc mieć powody do obaw. Średni wiek aut na polskich drogach przekracza 14 lat.

Los posiadaczy starszych samochodów zostanie uzależniony od zasad tworzenia stref w poszczególnych miastach. Według analiz Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, w lipcu 2024 r. krakowska strefa czystego transportu obejmie tylko 2 proc. aut należących do mieszkańców miasta, którzy jeździli nimi w grudniu 2021 r. Ale wymogów mających obowiązywać od połowy 2026 r., dziś nie spełniłaby już jedna czwarta zarejestrowanych w Krakowie samochodów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes
Przedsiębiorcy boją się wyższych ceł Trumpa
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama