Miejski szlaban dla starych aut wstrząśnie rynkiem. Pierwszy Kraków

Strefy czystego transportu będą wpływać na decyzje zakupowe kierowców: nie tylko tych mieszkających w granicach strefy, ale również osób, które regularnie wjeżdżają w jej obszar.

Publikacja: 24.11.2022 22:00

Kraków jako pierwszy w Polsce zdecydował się na wprowadzenie strefy czystego transportu i wyeliminow

Kraków jako pierwszy w Polsce zdecydował się na wprowadzenie strefy czystego transportu i wyeliminowanie z ulic starych pojazdów najbardziej zanieczyszczających powietrze

Foto: shutterstock

Uruchomienie w połowie 2024 roku strefy czystego transportu (SCT) w Krakowie, o czym zdecydowali w środę tamtejsi radni, prawdopodobnie przyspieszy podobne decyzje kolejnych samorządów. Część kierowców będzie więc mieć powody do obaw. Średni wiek aut na polskich drogach przekracza 14 lat.

Los posiadaczy starszych samochodów zostanie uzależniony od zasad tworzenia stref w poszczególnych miastach. Według analiz Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, w lipcu 2024 r. krakowska strefa czystego transportu obejmie tylko 2 proc. aut należących do mieszkańców miasta, którzy jeździli nimi w grudniu 2021 r. Ale wymogów mających obowiązywać od połowy 2026 r., dziś nie spełniłaby już jedna czwarta zarejestrowanych w Krakowie samochodów.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Biznes
Budowa fregaty Burza rozpoczęta w Stoczni Wojennej
Biznes
Porozumienie USA–Ukraina. Wyzwanie demograficzne przed nami
Biznes
Poczta Polska staje na nogi? Wyraźna poprawa wyników
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku