Reklama

eSIM na dobre w polskich sieciach komórkowych

Play przełamał się i śladem konkurencji wprowadza wirtualną kartę do telefonów mobilnych. Tuż przed globalną premierą Apple’a.

Publikacja: 22.08.2022 03:00

eSIM na dobre w polskich sieciach komórkowych

Foto: Adobe Stock

Orange Polska obsługuje obecnie 227 tys. aktywnych eSIMów. T-Mobile liczby nie zdradza. Plus ma to rozwiązanie od niecałego roku. Od poniedziałku do tego grona dołącza P4, operator sieci Play.

Na razie – podobnie jak w Plusie – eSIM w wydaniu Playa będzie miał ograniczone możliwości (nie można będzie karty „wgrać” do zegarka czy routera). Z czasem ma się to zmienić. Podobnie jak – według prognoz – popularność następcy kawałka plastiku z mikroprocesorem. – eSim operatorom ułatwia kwestie logistyczne oraz wsparcie klienta – tłumaczy Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający w fundacji Digital Poland. – Operatorzy mogą też instalować eSIM w wielu urządzeniach np. z kategorii internetu rzeczy. Z racji mniejszych rozmiarów (2 milimetry) ułatwia to instalację karty SIM w zegarku, czujniku i innym małym urządzeniu. Operator poprawia też proces zakupowy, gdyż wirtualna karta jest w telefonie i nie trzeba już otwierać telefonu czy wkładać SIM-u do osobnej „tacki” – co mogło sprawiać problem starszym klientom – dodaje. Czy za sprawą eSIM-u operatorzy zarobią więcej – pewien nie jest. Teoretycznie, mniej powinni wydawać na zakup plastikowych kart SIM (jedna kosztuje kilka dolarów), produkcję zestawów startowych i dystrybucję w kioskach i sklepach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Reklama
Reklama