Rosną wydatki na krajowy e-sport

W ubiegłym roku na sponsoring e-sportu przeznaczono o 11 proc. więcej niż w 2020 r. W tym wzrost może być podobny.

Publikacja: 03.07.2022 22:16

Rosną wydatki na krajowy e-sport

Foto: Adobe Stock

Wartość krajowego rynku sponsoringu e-sportu wyniosła w ubiegłym roku 31,8 mln zł – wynika z raportu firmy Sponsoring Insight. To o 11,2 proc. więcej niż zanotowano w 2020 r. W tym roku zwyżka może być podobna. – Polski rynek wyróżnia się dynamiką rozwoju – czołowe krajowe rozgrywki, takie jak Polska Liga Esportowa oraz Ekstraklasa Games skalą oraz jakością nie odbiegają od globalnej czołówki, a Polska coraz częściej wybierana jest jako hub produkcyjny dla międzynarodowych rozgrywek. Związane jest to m.in. z istotnymi inwestycjami w studia produkcyjne zlokalizowane m.in. w Warszawie oraz w Katowicach – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight.

Najwięcej na sponsoring e-sportu wydają firmy z branży FMCG. Mają w tym torcie 16,2 proc. udziałów. Na podium znalazły się jeszcze sklepy (12,6 proc.) i jednostki samorządu terytorialnego (10,5 proc.). Wśród istotnych sponsorów są też spółki: finansowe, zakłady wzajemne, Skarbu Państwa, telekomunikacyjne, e-commerce, odzieżowe i transportowe.

Dużą rolę na rynku sponsoringu e-sportu odgrywa m.in. PGE. W marcu koncern podpisał z Polską Ligą Esportową umowę przedłużającą współpracę obu podmiotów. To sprawiło, że marka PGE stała się bardzo rozpoznawalna w środowisku gamingowym. – Zaangażowanie w e-sport to również inwestycja w szerokie dotarcie z ofertą produktową PGE. Badania rynku wskazują, że zainteresowani e-sportem to świadomi konsumenci chętnie korzystający z usług i produktów sponsorów tej branży – informuje Małgorzata Babska, starszy kierownik wydziału komunikacji zewnętrznej i biura prasowego PGE.

Sponsorem tytularnym popularnego cyklu zawodów e-sportowych w grę symulującą wyścigi Formuły 1 jest PKN Orlen. Również ten koncern widzi rosnący potencjał i wzrastającą rozpoznawalność e-sportu. Powołuje się na ostatnie badania IQS Game Story, z których wynika, że w samej Polsce jest aż 17 mln graczy. Z Polską Ligą Esportową współpracuje Grupa Pracuj. Spółka zdecydowała się na połączenie sponsoringu z praktycznym wsparciem w rekrutacji dla ogłoszeń zamieszczonych w należącym do niej serwisie the:protocol.

Z kolei PKO BP jest w Polsce oficjalnym partnerem tytularnym rozgrywek e-sportowych FIFA. Bank podaje, że był to dla niego naturalny ruch, gdyż chce wspierać zrównoważony i wszechstronny rozwój ludzi pasjonujących się e-sportem.

Wartość krajowego rynku sponsoringu e-sportu wyniosła w ubiegłym roku 31,8 mln zł – wynika z raportu firmy Sponsoring Insight. To o 11,2 proc. więcej niż zanotowano w 2020 r. W tym roku zwyżka może być podobna. – Polski rynek wyróżnia się dynamiką rozwoju – czołowe krajowe rozgrywki, takie jak Polska Liga Esportowa oraz Ekstraklasa Games skalą oraz jakością nie odbiegają od globalnej czołówki, a Polska coraz częściej wybierana jest jako hub produkcyjny dla międzynarodowych rozgrywek. Związane jest to m.in. z istotnymi inwestycjami w studia produkcyjne zlokalizowane m.in. w Warszawie oraz w Katowicach – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający Sponsoring Insight.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Dobre 30 lat leasingu. Będą kolejne rekordy
Biznes
Nowy zakład Azotów pełną parą ruszy za kilka miesięcy
Biznes
UE zamienia słowa w czyny: broń dla Ukrainy za rosyjskie pieniądze
Materiał partnera
Samochód elektryczny potrzebuje energii tak samo jak telefon
Biznes
Sztuczna inteligencja jest lustrem ludzkości