Operatorzy telekomunikacyjni w Polsce idą za przykładem bardziej ustabilizowanych rynków, sprzedając klientom kolejne usługi telewizyjne w formie pakietów z innymi usługami. Trend ten spowolnił w latach 2018–2020: liczba posiadaczy pakietów z usługą płatnej telewizji ustabilizowała się na poziomie 13,7 mln, ale autorzy raportu „Poland Telecom Sector Report 2022-2023” przygotowanego przez EMIS, polską część analitycznej grupy ISI Emerging Markets przewidują, że telekomy już nie zejdą z tej ścieżki. Ich zdaniem, konkurowanie pakietami usług sprawi, że widoczny od 2019 rok wzrost cen usług telekomunikacyjnych zostanie wyhamowany.
„Pomimo że od 2019 r. ceny odbiły się od dna, i wydaje się że konsumenci akceptują niewielkie podwyżki, tworzenie pakietów w średnim terminie spowoduje erozję cen” – czytamy w części poświęconej segmentowi usług mobilnych.
Tymczasem inni eksperci przewidywali do tej pory, że wraz z realizacją strategii „więcej za więcej” ceny usług telekomunikacyjnych w Polsce będą nadal rosły. Te oczekiwania również biorą pod uwagę autorzy raportu, przypominając, że ceny w Polsce należą do najniższych w Europie, a operatorom zależy na wzroście, aby móc inwestować w infrastrukturę.
Z kolei w segmencie usług przewodowych analitycy przewidują wyhamowanie trendu polegającego na zastępowaniu ich usługami mobilnymi. Ma to związek z łączeniem usług przewodowych z usługami płatnej telewizji.
Zdaniem ekspertów jest możliwe, że segment mobilnego internetu będzie rósł wolniej niż internet przewodowy.