Polacy wydają 3 mld zł na eventy, ale firmy toną w długach

Aż 60 proc. firm zajmujących się organizacją targów, wystaw i kongresów ma kłopoty finansowe. Na rynku działa ich wciąż ok. 40 tys.

Publikacja: 11.05.2022 13:10

Polacy wydają 3 mld zł na eventy, ale firmy toną w długach

Foto: Adobe Stock

Branża eventowa generuje rocznie 3 mld zł, działa obecnie niemal 5 tys. firm zajmujących się organizacją targów, wystaw i kongresów. Z kolei blisko 34 tys. traktuje organizację spotkań i eventów jako wspomagającą ich główną działalność – wynika z nowej analizy KRS wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet. W latach poprzedzających pandemię rynek ten rósł w średnim tempie 15-16 proc. rocznie, jednak w 2020 r. nastąpiło gwałtowne wyhamowanie – w 2021 r. było to zaledwie 2 proc. wzrostu. Trudno się dziwić – w Polsce średnio każdego roku organizowanych jest od 6 do 8 tys. imprez takich jak koncerty, eventy i wszelkiego rodzaju festyny. Odwoływanie imprez w związku z pandemicznymi obostrzeniami podkopało jej sytuację finansową – obecnie w dobrej lub bardzo dobrej kondycji finansowej znajduje się niecałe 38 proc. firm z tego sektora, a ponad 62 proc. – w słabej lub złej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne