Decyzja zapadłą po tym jak amerykańska Federalna Komisja Handlu jednogłośnie przegłosowała w zeszłym miesiącu pozew o zablokowanie umowy z powodu obaw o monopolizację rynku – informuje CNN.

Fuzja, która została ogłoszona pod koniec 2020 roku, wywołała falę krytyki, ponieważ zapewniłaby Lockheed dominującą pozycję na rynku producentów silników rakietowych na paliwo ciekłe i stałe, energię elektryczną oraz napędy do zastosowań kosmicznych, obronnych, cywilnych i komercyjnych. Do jej klientów należą Pentagon, NASA, Boeing, Lockheed Martin, Raytheon i United Launch Alliance.

Lockheed Martin zapewnia, że przejęcie Aerojet Rocketdyne przyniosłoby korzyści całej branży dzięki większej wydajności, szybkości i znacznej redukcji kosztów sprzętu produkowane dla rządu USA. Dyrektor generalny Lockheed Martin James Taiclet napisał w komunikacie prasowym, że „ustaliliśmy jednak, że w świetle działań FTC zakończenie transakcji leży w najlepszym interesie naszych interesariuszy”.

Aerojet w raporcie o zyskach za czwarty kwartał ocenił, że nadal spodziewa się dobrych, przyszłych wyników, pomimo zablokowania fuzji. Silniki rakietowe, jak te produkowane przez Aerojet, są używane m.in. w systemach obronnych i rakietach Stinger.

Czytaj więcej

Lockheed Martin uruchamia produkcję kolejnych śmigłowców CH-53K King Stallion