W pojazdach Tesli dostępna jest funkcja Boombox umożliwiająca odtwarzanie zaprogramowanych lub niestandardowych dźwięków z zewnętrznego głośnika w trakcie jazdy. Jednak funkcjonowanie tej opcji skłoniło National Highway Traffic Safety Administration do stwierdzenia, że może ona utrudniać pieszym usłyszenie obowiązkowego dźwięku ostrzegawczego zwiększając tym samym ryzyko wypadku. Ostrzeżenia dla pieszych są wymagane we wszystkich pojazdach elektrycznych i hybrydowych z uwagi na to, że są one cichsze niż samochody z silnikami spalinowymi.
Elon Musk na Twitterze powiedział, że za wycofaniem samochodów stoi „fun police”, czyli w wolnym tłumaczeniu „zabawowa policja”.
Wycofanie do warsztatów pojazdów Tesli z powodu funkcji Boombox to czwarta taka akcja w ciągu ostatnich tygodni. W tym wypadku wzywane jest 578 607 samochodów, w których producent ma zainstalować oprogramowanie wyłączające funkcję Boombox w trakcie jazdy na wstecznym i neutralnym biegu. Problem dotyczy modeli S, X i Y z lat 2020-22 oraz Modeli Y i niektórych modeli 3 z lat 2017-22.
W zeszłym tygodniu Tesla musiała wezwać 817 143 pojazdów na naprawę funkcji dzwonka przypominającego o zapięciu pasów kierowców. A tuż przed tym, jak zauważa CNN, Tesla uświadomiła sobie, że jej „w pełni autonomiczne” oprogramowanie w określonych okolicznościach może ignorować znaki stopu.