Jak operatorzy telefonii komórkowej próbują zachęcić klientów do przedłużenia umowy

Oferując klientom lepsze warunki możesz otrzymać skutki odwrotne od zamierzonych. Tak sugerują badania.

Aktualizacja: 01.08.2016 14:16 Publikacja: 01.08.2016 13:49

Jak operatorzy telefonii komórkowej próbują zachęcić klientów do przedłużenia umowy

Foto: 123RF

Odchodzenie klientów jest problemem dla wielu dostawców usług, szczególnie tam, gdzie rynek jest w miarę konkurencyjny. Niedawno szacowano, że wskaźnik rezygnacji klientów telekomów w Europie kształtuje się pomiędzy 21 a 38 procent w skali roku! Nic więc dziwnego, że operatorzy robią wiele, by klientów zatrzymać.

Zapobieganie rezygnacji nie zawsze jest proste. Cenniki usług telekomów są tak skomplikowane, że problemy z ich ogarnięciem mają zawodowi doradcy i sprzedawcy, a co dopiero klienci. Trudno jest też stosować specjalne narzędzia do obliczania i przewidywania kosztów, bo cenniki mają to do siebie, że dość często się zmieniają, a do tego dochodzą promocje ogólne, jak i indywidualne.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku