Ranking prowadzony przez ADAC nie pozwoli określić faktycznej i szczegółowej usterkowości poszczególnych modeli. Mimo tego jest cennym źródłem informacji, które samochody najrzadziej zawodzą w codziennym użytkowaniu.

Najczęstszym powodem awarii na trasie (35,7 proc.) były niedomagania związanie z akumulatorem w samochodzie. Nie zawsze winny był wiek samochodu. Czasami problemy generowała nieprawidłowa eksploatacja (jazda na krótkich odcinkach przy maksymalnym obciążeniu odbiornikami prądu), a niekiedy wynikało to z usterek instalacji elektrycznej. Drugim powodem do wezwania assistance (15,2 proc.) były awarie osprzętu silnika. W tej kategorii mieszczą się usterki układów: zapłonowego, wtryskowego oraz czujników. Trzecim powodem na liście były usterki zawieszenia, a w tym usterki przekładni kierowniczych, układu napędowego oraz hamulcowego.

W galerii przedstawiamy ranking najmniej usterkowych samochodów według ADAC z podziałem na klasy. Są to egzemplarze, które 10 lat temu wyjechały z salonów. W końcu auta z takich roczników cieszą się największą popularnością w prywatnym imporcie do naszego kraju.