Jak podaje UOKiK, wątpliwości wzbudza brak uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na uruchomienie dodatkowo płatnych usług. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów fakt, że wymienione usługi są przez T-Mobile aktywowane bez wyraźnej zgody klientów, może być sprzeczne z ustawą o prawach konsumenta. - Zgodnie z art. 10 ust. 1 tej ustawy – najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową przedsiębiorca ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy – podaje urząd. Tymczasem T-Mobile włącza odtwarzanie utworów muzycznych podczas oczekiwania na połączenie oraz daje abonentom dostęp do informacji oraz serwisów rozrywkowych nie pytając klientów o zgodę. Robi to w ramach promocji i początkowo korzystanie z usług jest nieodpłatne. Potem pojawia się jedna problem. - Konsument, który sam nie zrezygnuje z serwisów (np. poprzez wysłanie sms lub kontakt z Biurem Obsługi Abonenta) zobowiązany jest do ponoszenia dodatkowych kosztów, pomimo że podczas zawierania umowy nie był proszony o zgodę na dodatkowe płatności – podaje urząd.

W efekcie prowadzonego teraz postępowania UOKiK może zakazać T-Mobile stosowania takich praktyk oraz nałożyć na telekom karę pieniężną w wysokości do 10 proc. obrotu osiągniętego w roku poprzedzającym rok nałożenia kary.