Reklama
Rozwiń
Reklama

Seat po cichu zabija Ibizę ST

Segment małych samochodów o nadwoziu kombi zaczyna tracić udziały na rzecz coraz bardziej popularnych crossoverów. Hiszpański producent wycofuje z oferty Ibizę w wersji ST.

Aktualizacja: 01.11.2016 20:24 Publikacja: 31.10.2016 16:45

Decyzja zapadła już kilka miesięcy temu, ponieważ opadający trend dotknął nie tylko wersję kombi, ale także modele o nadwoziu pięciodrzwiowym. Coraz więcej producentów decyduje się na wprowadzenie do oferty małe SUV-y lub crossovery. Modne i bardziej praktyczne wersje zabijają klasyczne kombi. Ten sam problem dotknął kilka lat temu Renault Clio SW oraz Peugeota 207 SW.

Przedstawiciele Seata potwierdzili jedynie, że Ibiza ST cieszyła się największą popularnością na takich rynku włoskim, niemieckim, a także w Północnej Europie. Kombi praktycznie znikły z rynku amerykańskiego. Podobnie jest w Chinach oraz Ameryce Łacińskiej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes
Chińskie auta szturmują Polskę, mniej rosyjskiej ropy i tańszy prąd w Niemczech
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Niemcy chcą embarga na stal z Rosji. To cios w koncerny oligarchów Kremla
Biznes
Awaria sieci Play. Klienci nie mogą wykonywać połączeń
Biznes
Koniec turystycznego biznesu z Rosją. Republiki bałtyckie zamykają granice
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
UE i Chiny łagodzą napięcia handlowe. Szczyt klimatyczny bez udziału USA?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama