Reklama
Rozwiń

Nowa strategia Toyoty

W sytuacji, kiedy koncerny motoryzacyjne jeden za drugim chwalą się czystymi dieslami, inżynierowie Toyoty odjeżdżają w inną stronę: postawili na napęd hybrydowy i raczej wygrają.

Aktualizacja: 29.12.2016 16:16 Publikacja: 29.12.2016 15:20

Nowa strategia Toyoty

Foto: Fotorzepa, Andrzej Skłodowski

Toyota miała początkowo problem z takim napędem w Europie. W sytuacji, gdy np. w USA hybrydowy Prius sprzedawał się doskonale, europejscy kierowcy kręcili nosem, bo  na naszym kontynencie rządziły diesle. Kiedy wybuchł skandal z aferą spalinową w Volkswagenie, Toyota  nie chwaliła się, że jej diesle są czyste, tylko powili zaczęła stawiać na hybrydy. Co zaskakujące  japońska marka, choć widoczna ulicach i drogach, nie jest na rynku europejskim wielkim graczem. Jej udział wynosi zaledwie 4,3 proc. i nawet nie a co się porównywać z VW (24,1 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces
Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina