Nowa strategia Toyoty

W sytuacji, kiedy koncerny motoryzacyjne jeden za drugim chwalą się czystymi dieslami, inżynierowie Toyoty odjeżdżają w inną stronę: postawili na napęd hybrydowy i raczej wygrają.

Aktualizacja: 29.12.2016 16:16 Publikacja: 29.12.2016 15:20

Nowa strategia Toyoty

Foto: Fotorzepa, Andrzej Skłodowski

Toyota miała początkowo problem z takim napędem w Europie. W sytuacji, gdy np. w USA hybrydowy Prius sprzedawał się doskonale, europejscy kierowcy kręcili nosem, bo  na naszym kontynencie rządziły diesle. Kiedy wybuchł skandal z aferą spalinową w Volkswagenie, Toyota  nie chwaliła się, że jej diesle są czyste, tylko powili zaczęła stawiać na hybrydy. Co zaskakujące  japońska marka, choć widoczna ulicach i drogach, nie jest na rynku europejskim wielkim graczem. Jej udział wynosi zaledwie 4,3 proc. i nawet nie a co się porównywać z VW (24,1 proc.).

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Promocyjny
Ponar Wadowice przedstawi swoje rozwiązania na targach Bauma w Monachium
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Biznes
Promowali ją celebryci i była warta miliardy. Firma testująca DNA ogłosiła upadłość
Biznes
800 mld euro z UE na obronę? To mit. Rozwiewamy wątpliwości
Biznes
Oligarchowie tęsknią za Londynem. Dubaj im się znudził
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Ceny mieszkań wyhamowują. Czy zaczną tanieć? Ukraina rozmawia z USA w Rijadzie
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście