Reklama

Nowa strategia Toyoty

W sytuacji, kiedy koncerny motoryzacyjne jeden za drugim chwalą się czystymi dieslami, inżynierowie Toyoty odjeżdżają w inną stronę: postawili na napęd hybrydowy i raczej wygrają.

Aktualizacja: 29.12.2016 16:16 Publikacja: 29.12.2016 15:20

Nowa strategia Toyoty

Foto: Fotorzepa, Andrzej Skłodowski

Toyota miała początkowo problem z takim napędem w Europie. W sytuacji, gdy np. w USA hybrydowy Prius sprzedawał się doskonale, europejscy kierowcy kręcili nosem, bo  na naszym kontynencie rządziły diesle. Kiedy wybuchł skandal z aferą spalinową w Volkswagenie, Toyota  nie chwaliła się, że jej diesle są czyste, tylko powili zaczęła stawiać na hybrydy. Co zaskakujące  japońska marka, choć widoczna ulicach i drogach, nie jest na rynku europejskim wielkim graczem. Jej udział wynosi zaledwie 4,3 proc. i nawet nie a co się porównywać z VW (24,1 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Polski rynek start-upów ożyje? Potężny zastrzyk pieniędzy od PFR
Biznes
Ministerstwo Cyfryzacji o UKE: prezesa nie ma, upoważnienia zostały
Biznes
Banki a klimat, TikTok i polsko-ukraińska umowa dronowa
Biznes
Biotechnologiczne spółki z szansą na wzrosty
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Reklama
Reklama