Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowa strategia Toyoty

W sytuacji, kiedy koncerny motoryzacyjne jeden za drugim chwalą się czystymi dieslami, inżynierowie Toyoty odjeżdżają w inną stronę: postawili na napęd hybrydowy i raczej wygrają.

Aktualizacja: 29.12.2016 16:16 Publikacja: 29.12.2016 15:20

Nowa strategia Toyoty

Foto: Fotorzepa, Andrzej Skłodowski

Toyota miała początkowo problem z takim napędem w Europie. W sytuacji, gdy np. w USA hybrydowy Prius sprzedawał się doskonale, europejscy kierowcy kręcili nosem, bo  na naszym kontynencie rządziły diesle. Kiedy wybuchł skandal z aferą spalinową w Volkswagenie, Toyota  nie chwaliła się, że jej diesle są czyste, tylko powili zaczęła stawiać na hybrydy. Co zaskakujące  japońska marka, choć widoczna ulicach i drogach, nie jest na rynku europejskim wielkim graczem. Jej udział wynosi zaledwie 4,3 proc. i nawet nie a co się porównywać z VW (24,1 proc.).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Biznes
Rosyjski kosmodrom odcięty od zasilania. Zdumiewający powód
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes
Dziurawa specustawa, ekspansja Rheinmetallu i miliard dla Elona Musk
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama