Zara zarabia nawet w pandemii. Świetna sprzedaż online

Koncernowi Inditex udało się wypracować w 2020 r. 1,1 mld euro zysku netto mimo dotkliwych strat w sprzedaży.

Aktualizacja: 10.03.2021 15:42 Publikacja: 10.03.2021 14:47

Zara zarabia nawet w pandemii. Świetna sprzedaż online

Foto: Bloomberg

Hiszpański Inditex, do którego należą takie marki, jak Zara, Stradivarius, Berska czy Oysho, to największy sprzedawca odzieży na świecie. Firma podała, że w 2020 r. jej sprzedaż spadła ostatecznie 28 proc. (25. proc. przy uwzględnieniu kursów walut lokalnych) do 20,4 mld euro. Koncern podał również, że uznaje wynik za sukces, ponieważ okresowo wszystkie sklepy stacjonarne były zamknięte. Z kolei sprzedaż internetowa liczona w walutach lokalnych wzrosła o 77 proc. do 6,6 mld euro.

- Inditex stał się silniejszy po tak trudnym roku dzięki niesamowitemu zaangażowaniu wszystkich pracowników firmy - wyjaśnia w komunikacie Pablo Isla, prezes koncernu.

W tym kontekście podkreślił znaczenie strategii transformacji cyfrowej zapoczątkowanej w 2012 r., opartej na zintegrowanym sklepie stacjonarnym z platformą sprzedaży internetowej.

- Jako firma jesteśmy dziś silniejsi niż dwa lata temu, dzięki modelowi biznesowemu oraz globalnej, elastycznej, zintegrowanej cyfrowo i zrównoważonej platformie sprzedaży, co stawia nas w doskonałej pozycji na przyszłość - dodał.

W ostatnim roku firma wprowadziła sprzedaż internetową na kolejnych 25 rynkach, zaś w 29 uruchomiła 111 nowych sklepów.

Nowy rok nie zaczął się za dobrze, w lutym sprzedaż spadła 15 proc., 28 proc. sklepów było zamknięte. W pierwszym tygodniu marca zamknięte było 15 proc. sklepów, a sprzedaż spadała 4 proc. Na świecie koncern ma już ponad 6,8 tys. sklepów.

Hiszpański Inditex, do którego należą takie marki, jak Zara, Stradivarius, Berska czy Oysho, to największy sprzedawca odzieży na świecie. Firma podała, że w 2020 r. jej sprzedaż spadła ostatecznie 28 proc. (25. proc. przy uwzględnieniu kursów walut lokalnych) do 20,4 mld euro. Koncern podał również, że uznaje wynik za sukces, ponieważ okresowo wszystkie sklepy stacjonarne były zamknięte. Z kolei sprzedaż internetowa liczona w walutach lokalnych wzrosła o 77 proc. do 6,6 mld euro.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Setki tysięcy Rosjan wyjadą na majówkę. Gdzie będzie ich najwięcej
Biznes
Giganci łączą siły. Kto wygra wyścig do recyclingu butelek i przejmie miliardy kaucji?
Biznes
Borys Budka o Orlenie: Stajnia Augiasza to nic. Facet wydawał na botoks
Biznes
Najgorzej od pięciu lat. Start-upy mają problem
Biznes
Bruksela zmniejszy rosnącą górę europejskich śmieci. PE przyjął rozporządzenie