Reklama
Rozwiń
Reklama

Putin wsiadł do Konwoju

Pancerna limuzyna o nazwie Korteż, czyli Konwój zastąpi na Kremlu opancerzone modele zachodnie.

Aktualizacja: 21.12.2017 13:55 Publikacja: 21.12.2017 13:52

Putin wsiadł do Konwoju

Foto: materiały prasowe

Minister przemysłu i handlu Rosji Denis Manturow poinformował, że pierwsze egzemplarze rządowych limuzyn Korteż (Konwój) rosyjskiej produkcji jest gotowych i do końca roku traf do rozporządzenia FSB ochraniające najważniejsze osoby w państwie.

W przyszłym roku Kreml otrzyma 70 olejnych limuzyn. Jeszcze w lipcu Rosjanie podawali, że do końca tego roku wyprodukują 200 egzemplarzy. Skończyło się na kilku.

Limuzyna Korteż czyli po polsku Konwój to projekt Moskiewskiego Instytutu Motoryzacji. Prace trwały nad nim od 2013 r. Celem było wyprodukowanie linii limuzyn i aut terenowych klasy premium na potrzeby najwyższych osób w państwie.

Gotowe są cztery modele typu limuzyna, sedan, terenówka i miniwan. Ile w sumie pieniędzy podatników pochłonął projekt - nie wiadomo. Instytut otrzymał w 2014 r zamówienie opiewające na 8 mld rubli - dziś to równowartość 500 mln zł. W 2016 r z budżetu wydano nań 3,7 mld rubli (230 mln zł!). Rok wcześniej było to 3,6 mld rubli.

Prezydencka limuzyna jest opancerzona, kuloodporna, na kierownicy widnieje złoty dwugłowy imperialny orzeł; podobne emblematy ma po bokach na zewnątrz pojazdu; wyposażona została w najnowsze środki łączności i uzbrojona, ale o tym ostatnim nic dokładniej nie wiadomo.

Reklama
Reklama

Do 2020 r Rosjanie planują wyprodukować 4-5 tys. samochodów serii Konwój. Będą składane przez holding Sollers w Ulianowsku i Ford Sollers w Elabudze. To produkt komercyjny. Będą dostępne dla każdego posiadacza dużej gotówki, oczywiście w wersji nieuzbrojonej.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama